Suicide Squad Kill the Justice League Recenzia

Suicide Squad: Kill the Justice League - Recenzia

Rocksteady pokračuje v superhrdinskom svete DC.

Suicide Squad: Kill the Justice League je ďalší pokus o looter shooter, zasadenú do známeho sveta superhrdinov. Po nie celkom úspešnom Marvel’s Avengers od Crystal Dynamics by sa mohlo zdať, že sa štúdia poučili. No zrejme Warner Bros chcelo mať GAAS hru podľa známej IP aj vo svojom portfóliu a tak spolu so štúdiom Rocksteady vydali novinku Suicide Squad.

Rocksteady je štúdio známe pre trilógiu Batman Arkham, ktorej sa v hernom priemysle len ťažko hľadá konkurencia. Hneď na úvod musím povedať, že táto hra sa odohráva v rovnakom svete a na udalosti z Batman Arkham série často odkazuje, aj keď sa odohráva v Metropolise. Napríklad v múzeu, ktoré vás prevedie všetkými kľúčovými udalosťami s Batmanom, takže super.

V Suicide Squad: Kill the Justice League (karta hry) si zahráte za štyroch hrdinov Task Force X, ktorými sú Harley Quinn, Captain Boomerang, King Shark a Deadshot. Táto štvorica je skutočne podarená a chémia medzi nimi funguje výborne. Zahrať si môžete za ktoréhokoľvek z nich v singleplayeri, ale aj v kooperácii pre štyroch hráčov.

Príbeh je za mňa strašne nekonzistentný, v mnohých ohľadoch výborný, inokedy som si klepal po hlave, že kto toto vymyslel. Suicide Squad totiž má za úlohu zlikvidovať členov Justice League, ktorých ovládol Brainiac. Teda Flasha, Supermana, Batmana a Green Lanterna. Základná príbehová linka je doplnená skutočne kvalitnými akčnými cutscénami, tonou dialógov počas gameplayu a skvelým dabingom. Neskutočne ma potešil hlas Kevina Conroya, ktorý v tejto hre naposledy nadaboval Batmana, ktorý sa vracia zo série Arkham. A jeho príchod do hry je tiež absolútne temný, no skvelý!

V zásade dobrý príbeh však ťahajú ku dnu menej dôležité postavy, totálne iracionálne správanie a rozhodnutia, pokusy o komické situácie či nevysvetliteľné javy. Mne osobne nesadlo ani celkové zasadenie hry. Kill the Justice League sa odohráva päť rokov po udalostiach Arkham Knight a všade sú lietajúce autá, kvantové vynálezy, zmenšujúce sa autobusy, teleporty, mimozemšťania a vynálezy, o ktorých mohol Batman len snívať. Gotham bol oproti Metropolisu stredoveké mesto.

Gameplay je zložený z hlavných, vedľajších questov NPC postáv a rôznych výziev, ktoré môžete plniť kedykoľvek počas dynamického transportu mestom. Transport je vlastne jedna z najzábavnejších vecí na hrateľnosti. Každá z postáv využíva unikátny systém pohybu, od jetpacku, cez vysoký skok až po teleport na hodený boomerang. Keď to spojíte s relatívne dobrým systémom streľby a boja, hrateľnosť je v zásade podarená.

Náplň hry (okrem hlavnej kampane) je však tvorená vatou, kedy sa vedľajšie úlohy neustále opakujú v troch-štyroch variáciách a po tretej vás to už prestáva baviť. Áno, strieľať po mimozemšťanoch na obrnenom lietajúcom aute je zábavná, ale keď rovnakú misiu robíte niekoľko krát, faktor zábavy rýchlo klesá.

Gameplay si môžete mierne okoreniť vylepšeniami postavy, širokým výberom zbraní a špeciálnych útočných pohybov. O niečo zábavnejšie to je potom v kooperácii, kedy na rovnakom objektíve pracuje viac hráčov. V tomto prípade sa obtiažnosť nepriateľov naškáluje na počet hráčov v skupine.

Čo ma na hre maximálne irituje je otravné užívateľské prostredie a neustále vatové dialógy NPC postáv. Hra je vlastne zložená z akýchsi misií a nie je to jeden plynulý herný zážitok. Na Začiatku každej misie vás NPC postavy oboznámia s cieľom, pričom pozeráte na menu obrazovku, ktorú nejde preskočiť. Až keď dorozprávajú, hra vám dovolí vrátiť sa k hraniu.

No a na konci každej misie budete nútení sledovať nejaký fancy pohyb svojej postavy, potom ako z neba spadne nejaký loot box, ten sa otvorí, potom sa musíte presunúť na obrazovku postavy a až z nej sa môžete vrátiť k hrateľnosti. Tie animácie sa proste nedajú preskočiť a skôr pripomínajú, že ste dohrali kolo v multiplayerovej hre a nie misiu v príbehovke.

Po audiovizuálnej stránke hra naráža na limity starého Unreal Engine 4. Nevyzerá o moc lepšie, ako Batman: Arkham Knight, ale nájdu sa momenty, kedy výhľady na Metropolis stoja za to. Špeciálne musím pochváliť animácie najmä v cutscénach, či plynulú hrateľnosť v 60fps na konzolách. Možno keby tu bol foto mód, dostal by som z hry lepšie zábery? Kto vie.

Suicide Squad: Kill the Justice League fanúšikov série Batman Arkham určite sklame. Naopak, ak máte radi hry podobné Marvel’s Avengers, určite sa otvorenému svetu Metropolisu a štvorici hrateľným postavám potešíte. Príbeh je mixom skvelých cutscén a vtipnej chémie medzi postavami, ale aj otravných, obmedzujúcich, nelogických a iracionálnych momentov, ako napríklad núteného trávenia času na obrazovkách loot boxov.

Suicide Squad: Kill the Justice League

Gameplay - 6/10

6.7/10

Ak by sa v Suicide Squad: Kill the Justice League autori sústredili na obsah a konzistentný, vysoko kvalitný príbeh, bola by to skvelá hra. Je však smerovaná do žánru looter shooter, ktorý sprevádzajú nelogické a často otravné prvky.