Titanfall recenzia

Titanfall - Recenzia

Titanfall – nová značka od EA a Respawn Entertainment, ktorá má nakopnúť COD do zadku. A že ide o špičkovú akciu niet pochýb.

Na Titanfall som sa tešil už od Augusta, kde som mal možnosť zahrať si prvé zápasy. Pred pár dňami sa mi do rúk dostala novinárska PC verzia, kde sme s ďalšími novinármi otestovali Titanfall tak, aby sme mohli vyniesť finálny verdikt. Práve  v čase, keď sa táto očakávaná strieľačka dostáva do predaja.

Nadšenci sa pýtali jednu dôležitú otázku - či je Titanfall revolúciou v žánri multiplayerových FPS a či dokáže prefackať Call of Duty. A naozaj, vývojári z Respawn Entertainment (bývalý vývojári COD) si z Activisionu robia posmech a do Titanfall spojili prvky do úžasného mixu, ktorý vás bude držať hodiny, aj dni.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Český trailer Titanfall

Český trailer Titanfall

Zatiaľ čo v COD (a ďalších x strieľačkách) sa pohybujete medzi koridormi, Titanfall to robí úplne inak. Hráči sú totiž vybavený jet-packom pre dvojitý skok a schopnosťou bežať po stenách, čo vám dáva skvelé pohybové možnosti. Stáva sa z toho neuveriteľne rýchla a dynamická akcia, v ktorej si nemôžete odpočinúť, ani vydýchnuť a drží vás od začiatku až do konca.

Vďaka parkouru sa môžete dostať prakticky do každého kútu mapy. Až sa vám beh po stene a jet-pack dostane pod ruku, viete efektívne využívať prostredia s budovami, prirodzenými stenami, uličkami a otvoreným interiérom. Dvojitým skokom sa ľahko dostanete do okna na druhom poschodí, odkiaľ môžete skočiť na budovu oproti, zachytiť sa na rímsu strechy a vyliezť na ňu. Z vyššie položených miesť nie je akcia tak chaotická a vertikálny gameplay vám dáva možnosť naplánovať si útoky.

Po ceste beží nepriateľský Titán a vy stojíte na streche nad ním. Budete riskovať a skočíte na kokpit Titána, aby ste mu vytrhli poklop a do súčiastok vypálili celú dávku zo samopalu? Alebo si ho zameriate raketometom, alebo vyradíte elektroniku EMP granátom? Možností, ako bojovať je s pohybovými schopnosťami pilotov veľa.

Piloti majú aj slušnú výbavu a okrem primárnej a sekundárnej zbrane máte k dispozícii jednu z anti-titan zbraní. Aj malý a mobilný pilot sa tak stáva hrozbou pre sedem metrového robota. Niekoľko krát sa mi stalo, že som za jeden zápas vyradil piatich nepriateľských Titánov len v koži pilota. A keď vám nebude stačiť ani ťažký kaliber, je čas si zavolať vlastného Titána, ktorý spadne priamo z neba.

Na Titána si budete musieť počkať niekoľko minút, tento čas sa dá však redukovať zabíjaním živých hráčov, aj AI nepriateľov (vďaka AI pôsobia zápasy dvanástich hráčov oveľa živšie a mapy sú viac zaľudnené), ktorí behajú po mape spolu so živými hráčmi. Každé zabitie vám zredukuje čas o niekoľko sekúnd a až bude Titán pripravený, môžete si ho privolať na ľubovoľné miesto, alebo sa spawnúť priamo v kokpite.

Existujú tri triedy Titánov, kde je na výber ľahký, medium a ťažký Titán, každý z nich má inú mobilitu a odolnosť. Najľahší Titán je aj najrýchlejší a najťažší toho najviac vydrží. Každému z nich môžete v úpravách prideliť aj jednu z primárnych zbraní a taktické schopnosti, takže si vlastne vyberáte štýl, ktorým chcete hrať. Môžete sa tak vybaviť lepším štítom, regeneráciou, automatickým katapultom tesne pred zničením Titána a ďalšími drobnosťami. Ak je boj s pešiakmi rýchly a dynamický, boj s Titánmi je viac taktický a chaotický. Piloti na druhej strane majú k dispozícii zneviditeľnenie, zobrazenie nepriateľov cez steny alebo možnosť priamo si privolať Titána do stredu bojového poľa. Možností úpravy postavy sú zatiaľ menšie, už teraz sú ale naplánované DLC s novým obsahom.

Priebeh vášho hrania môžu zmeniť aj kartičky, ktoré vám padajú počas zápasov ako odmeny. Tieto karty si môžete navoliť do troch slotov a počas zápasov ich použiť pred každým spawnom. Ide o karty, ktoré zrýchlia váš pohyb, zdvojnásobia počet XP, vymenia primárne a sekundárne zbrane za oveľa silnejšie kúsky alebo zredukujú čas na zhodenie Titána.

S prvými deviatimi mapami (celkovo ich je 15) sa zoznámite už v kampani, ktorá nie je tak celkom kampaňou, aký by ste čakali. Príbeh tam je, ale nemáte šancu ho zachytiť, pretože sa nešťastne odohráva priamo počas zápasov. V zápale boja nevenujete pozornosť dialógom ani kamere v rohu obrazovky, ktorá je zameraná na dianie okolo hlavných hrdinov.

Celá kampaň je tak len spojením deviatich multiplayerových zápasov, ktoré odohráte najskôr za jednu, potom za druhú stranu konfliktu. Ak by som vám mal povedať, o čom je príbeh, musel by som si otvoriť wikipédiu. Rozdiely medzi príbehmi frakcií Militia a IMC sú minimálne a zápasy sú takmer identické. Samozrejme sa líšia v úvode zápasov a v dialógoch.

Kampaň a akýsi pokus o príbeh je v Titanfall vlastne zbytočný, aj keď by sa dal potenciálne využiť v úplne inej miere. Pochvaľujem ale kvalitný tutoriál, ktorý vás oboznámi zo všetkými pohybovými manévrami pilotov aj Titánov, takže v samotných zápasoch nebudete mať problém predvádzať dokonalý parkour. Mapy sú totiž rôznorodé a otvárajú sa vám pohybové možnosti, ktoré vám neponúkne takmer žiadna hra na trhu.

Čo sa herných módov týka, nájdete ich tu šesť, sú viac menej tradičné. Attrition je vlastne taký deathmatch na body, Hardpoint Domination sa sústreďuje na obsadenie troch bodov na mape a nájdete tu aj Capture the Flag, ktorý je v kombinácii s parkourom a prostredím veľmi zábavný. menej tradičný je Last Titan Standing, kde každý hráč štartuje s Titánom, vyhráva tím, ktorý vyhladí nepriateľských titánov.

PC verzia hry je dotiahnutá po technickej stránke skvele. Aj keď vám Titanfall pôjde na 60FPS, zažijete padanie FPS až niekde k 25-30 FPS v situáciách, kedy nastáva chaos, je naokolo veľa výbuchov a efektov. Hra je ale skvele optimalizovaná a na maximálnych detailoch si ju vychutnajú aj majitelia stredne silných počítačov. Naopak, na nízkych nastaveniach to nebude mať problém rozbehať ani 4-ročný počítač, napokon, beží to na základe Source Enginu. Treba poznamenať, že textúry sa oproti bete výrazne vylepšili, čo si môžete porovnať na fotkách tu v recenzii a na fotkách, ktoré z bety nafotil Michal. Špeciálne nočná mapa a osvetlené interiéry vyzerajú bezchybne, exteriéry potom pôsobia o niečo slabšie. Celkovo však grafika pôsobí fakt slušne ale za next-gen by som ju neoznačil, už len pre to, že sa pri vývoji bral ohľad na Xbox360.

Titanfall rozhodne dodržal to, čo sľúbil a prináša neuveriteľný zážitok z rýchlej a dynamickej multiplayerovej akcie. To, že počas zápasov sa odohráva príbeh je trochu chyba a nemáte šancu ho zachytiť, všetko ostatné funguje dokonale a vyvážene. Pohyb po mape v štýle parkour je úžasný a otvára vám nové možnosti. A nakoniec tu sú Titáni, do ktorých nastúpenie je jeden z najlepších pocitov bezpečnosti v hrách. Určite nejde o revolučnú hru, ale Titanfall prináša nový vietor do žánru, ktorý ho nutne potrebuje.

Titanfall

Príbeh - 6/10

Vizuál - 9/10