Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Space Marine 2 Dojmy z hrania

Warhammer 40,000: Space Marine 2 - Dojmy z hrania

Zahrali sme si očakávaný sequel z univerza Warhammer.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

V biznis stánku Focus Entertainment som mal zabookované hneď dve hry po sebe. Okrem skvelého Banishers som si mal možnosť zahrať celú hodinu z Warhammer 40,000: Space Marine 2. Doslova som si presadol od jedného počítača k druhému a vyskúšal som si očakávaný sequel ku hre z roku 2011.

Demo začalo na základni impéria napadnutej hordami Tyranidov. Práve v tom najhoršom priletela skupina elitných vojakov, Space Mariňákov, na čele s Titusom, aby to tam dali do poriadku. Misia bola relatívne priama - dostať sa k veleniu základne, spustiť pár obranných systémov a odraziť vlny Tyranidov. Celá táto jedna misia mi trvala presne hodinu, pričom obsahovala nie len gameplay, ale aj množstvo cut-scén a dialógov. Aj vďaka tomu bola hra veľmi dynamická a veľmi dobre skombinovala akciu s pokojnými momentmi. 

Titulný obrázok Youtube videa

Space Marine 2 je v zásade akciou nadupaná third-person strieľačka, v ktorej kosíte veľké, ale že fakt veľké hromady príšer. Niekedy vyzerajú ako roj, niekedy dokážu vo svojich počtoch urobiť aj hory a vyšplhať na nedostupné miesta. Z trailerov bolo vidieť, že Space Marine 2 nešetrí scenériami a výhľadmi, v deme som mal možnosť si zahrať len v džungli, či v močiaroch.

Okrem zbraní ako pištole, samopalu a autokanóna boli v deme dostupné aj dve ručné zbrane - nôž a motorová čepeľ. Strieľať tu nestačí, Tyranidi sa k vám dostanú vo veľkých počtoch a vtedy prichádzajú na rad ľahké a ťažké údery. Novinkou oproti jednotke je však možnosť odrážať údery, ktoré ochromia mnoho nepriateľov okolo vás. Navyše, boj blízko je fakt brutálny a nekompromisný.

Nepriatelia vám vedia relatívne rýchlo ubrať veľkú porciu zdravia. To sa dá doplniť buď lekárničkami, alebo popravou - špeciálnou animáciou zabitia nepriateľov, ktorí sú už takmer na rešeto, ale ešte dýchajú. Náboje fungujú podobne, treba ich dopĺňať debnami, alebo si častejšie meniť zbrane. Hoci nábojov som mal dostatok, lekárničiek bolo vždy len tak-tak.

Páči sa mi, že príbeh Space Marine 2 a cutscény z vás robia riadneho bossa. Titusa už mnohí poznajú z prvej hry, ja osobne som ju však nehral. Ale v hodinovej misii som mal vždy pocit, že ja som tu ten boss, že ma uctievajú a vzhliadajú ku mne. Zaujímalo by ma, či vývojári ukážu aj nejaké Titove slabé stránky alebo zvraty v príbehu, alebo bude príbeh rozdelený len na podobné misie s jasným cieľom, aký som mal ja v deme.

Space Marine 2 je od základu dizajnovaná pre kooperáciu. V singleplayeri vás budú sprevádzať ďalší dvaja AI mariňáci, ale v kooperácii so živými hráčmi to bude o niečom inom. Keďže som nemal možnosť vyskúšať coop, neviem ešte povedať, ako bude hra škálovaná a akým spôsobom budú hráči spolu prechádzať kampaňou. Už teraz však viem, že v odohranej misii by sa mi hodila pomoc živých hráčov.

Po grafickej stránke to vyzerá super, v niektorých momentoch fantasticky, v iných trochu menej. Prostredia sú plné objektov, detailov, známok boja, sú proste autentické. Demo som hral na PC, ktorý mal grafickú kartu väčšiu jak klávesnicu, ale v hre to dosť často padalo pod 30 FPS. V niektorých momentoch mi to fakt robilo problém. Do vydania hry však ostáva dostatok času na to, aby vývojári vyriešili aj túto stránku. 

Ak vás teda bavia hry ako Gears of War, kde si poriadne zastrieľate, Warhammer 40,000: Space Marine 2 je prese pre vás. Moderná grafika, nadupaná akcia, výrazná hlavná postava a dobre zvládnutý príbeh s cutscénami sú prísľubom titulu, ktorý uspokojí potreby každého imperiála.

Space Marine 2 je ďalšou hrou, ktorá využíva jedinečný engine do Saber Interactive a vyjde na PC, Xbox Series X/Series S a PlayStation 5. Vydanie je očakávané v roku 2023.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články