Posledná epizóda

CH Podcast #44 - Summer Game Fest, Devolver Digital, State of Play a budúcnosť E3

13. Jún 2022

Dnešný diel vznikol vďaka spoločnosti Creative. Ďakujeme za podporu!

V najnovšej epizóde CentrumHer podcastu sa naša tradičná trojica pozrela na všetko podstatné, čo sme mali možnosť vidieť na takmer dvojhodinovej konferencií Summer Game Fest.

Nevynechali ani konferenciu indie vydavateľstva Devolver Digital a zhrnuli aj State of Play od Sony, ktorý sa konal ešte začiatkom Júna.

No a na záver sa Marek s Lukášom rozrozprávali o tom, aké je to pokrývať E3 a prečo sa zrejme tento jeden z najtradičnejších videoherných eventov už nikdy nevráti.

As Dusk Falls Recenzia

As Dusk Falls - Recenzia

Hra, kde sa dej rozvíja podľa vašich rozhodnutí.

Profilový obrázok autora článku - Marián Balint Marián Balint

19. August 2022

Hry, kde sa dej rozvíja podľa toho, ako sa počas príbehu rozhodujem, mám veľmi rád pretože dej nieje nascriptovaný, a hru si môžem prejsť pokojne aj viackrát. As Dusk Falls ma však veľmi nelákalo avšak dostal som príležitosť si hru zrecenzovať, a poriadne ju otestovať. Musím povedať, že ma hra milo prekvapila.

Vizuálne spracovanie na prvý pohľad veľmi nenadchlo

Jedným z dôvodov prečo ma hra nelákala bolo vizuálne spracovanie ktoré sa mi na prvý pohľad vôbec nepáčilo. Prišlo mi to, ako keby to boli iba meniace sa fotky namaľovaných postáv na 3D pozadí. Avšak po pár hodinách hrania musím povedať že sa mi táto jednoduchosť celkom zapáčila. Avšak nie až tak, aby som mohol povedať že je to lepšie ako úplná 3D grafika vo väčšine príbehových hrách.

Titulný obrázok Youtube videa

Príbeh ma zaujal od prvej minúty

Musím povedať, že príbeh sa rozbehol veľmi rýchlo a hneď ma aj veľmi zaujal. Bol to presný opak toho, na čo som zvyknutý. Pomalé a nudné rozhovory, milióny zbytočných vedľajších postáv a plno ďalších nudných elementov ktoré ma po dvoch hodinách hrania, a zistenia že sa vlastne za tie dve hodiny v deji nič nestalo donútili hru vypnúť a ani sa k nej už nikdy nevrátiť.

As Dusk Falls malo rýchly rozbeh, iba postavy ktoré boli pre dej podstatné a elementy ktoré ma pri hre držali a ku ktorým sa dostaneme za chvíľu. Presne takto má vyzerať príbeh.

Pri gameplayi som musel byť vždy v strehu

Gameplay je jedna z najdôležitejších vecí v celej hre. Ako si s ním poradili vývojári hry As Dusk Falls? Viac než dobre. Pri rozhovoroch som musel často vyberať odpoveď, tým pádom aj stále čítať text aby som vedel o čo vlastne ide. To nehovorím o quick time eventoch ktoré na mňa „vyskakovali“ jedna radosť a aj keď som to najmenej čakal a tým pádom som musel mať myš stále v ruke a byť v strehu kedy na mňa vyskočí ďalší aby som stihol stlačiť to, čo po mne hra chce.

Našťastie sa quick time eventy vykonávajú iba myšou a nie aj klávesnicou ale aj tak je tam dosť rôznych kombinácií ako s myšou pohnúť alebo čo na nej stlačiť a akým štýlom aby sa to veľmi neopakovalo a ako som už povedal, aby som stále musel byť v strehu.

Malé nedostatky, ktoré však neovplyvnia celkový pôžitok z hry

Neexistuje hra ktorá by bola dokonalá. Či už je to veľa bugov alebo napríklad problémy so servermi, každá hra má svoje nedostatky. Ani As Dusk Falls nie je žiadnou výnimkou. Avšak tieto „nedostatky“ nie sú niečo, čo by Vám mohlo pokaziť pôžitok z hrania.

Prvú vec ktorú som si všimol, bola samotná veľkosť hry. Myslel som si, že hra s takouto grafikou bude mať maximálne 20GB. Avšak, bol som nemilo prekvapený. Hra mala 51GB. Myslel som si že to je finálna veľkosť a nič viac ma ohľadom veľkosti hry nemôže zaskočiť. Keď som však hru zapol a vliezol do nastavení objavil som možnosť zapnúť si HD textúry. To som ešte však nevedel že tie si budem musieť doinštalovať zvlášť, a to že mi po nainštalovaní HD textúr bude hra na disku zaberať neuveriteľných 70GB som naozaj nečakal.

Taktiež ma nemilo prekvapilo to, ako dlho sa mi HD textúry inštalovali aj na rýchlom internete. Keď už sme pri hardvéri. Hru som testoval aj na slabšom hardvéri a môj počet FPS ma taktiež nie veľmi priaznivo prekvapil. Na hru s takýmto grafickým štýlom sú podľa mňa hardvérove požiadavky až veľmi vysoké a hra by mohla bežať lepšie aj na slabšom PC. Ale to sú len malé nedostatky ktoré mňa osobne veľmi neodradili od hry. Keď som hru napokon zapol, nevedel som sa od nej odtrhnúť a nič z týchto nedostatkov to nijako neovplyvnilo.

Sumarizoval by som to asi takto - As Dusk Falls je hra s naozaj veľmi dobrým príbehom, hrateľnosťou aj so zaujímavou vizualizáciou ktorá však nenadchne úplne každého. Maličké nedostatky to nijako neovplyvnia avšak ľudia s low-end hardvérom si hru veľmi neužijú.

As Dusk Falls vyšlo v češtine na PC a Xbox a nájdete ju v knižnici Game Pass.

As Dusk Falls

 

Príbeh - 9/10

 

Gameplay - 9/10

 

Grafika - 7/10

8,3/10

Verdikt

Pokiaľ máte radi príbehové hry, kde práve vy rozhodujete o vývoji deja, As Dusk Falls by ste určite nemali vynechať.

Oficiálna stránka Kúpiť

Recenzovaná verzia: PC

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Marián Balint

Marián Balint

Recenzent a redaktor, Fanúšik všetkých druhov hier, Playstation a PC hráč, Simracer

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Detaily PC verzie GTA V – čo pribudne nové?

Detaily PC verzie GTA V – čo pribudne nové?

Našli sme množstvo skvelých detailov, ktoré by vás mali zaujímať!

Titulný obrázok pre článok s nadpisom As Dusk Falls v recenziách neprerazil

As Dusk Falls v recenziách neprerazil

Je to prvá first-party Xbox exkluzivita tento rok.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom God of War Ragnarok čeština potvrdená!

God of War Ragnarok čeština potvrdená!

Oficiálne oznámenie češtiny od vývojárov zo Santa Monica.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom GTA Online Casino tipps - ako zarobiť, tipy, triky

GTA Online Casino tipps - ako zarobiť, tipy, triky

Návod, ako si v GTA Online casíne zarobiť nejaké peniaze.