EA SPORTS PGA TOUR RECENZIA

EA Sports PGA TOUR - Recenzia

Urobilo EA Sports revolúciu v golfovom žánri?

Profilový obrázok autora článku - Marián Balint Marián Balint

EA Sports sa po rokoch rozhodlo vrátiť ku golfovému žánru a urobiť najlepšiu golfovú simuláciu s licenciami či už na ihriská, turnaje alebo hráčov. 28 detailne naskenovaných golfových ihrísk zo sveta, 22 profesionálnych golfových hráčov s reálnym skenom tváre, licencia na tie najprestížnejšie golfové turnaje, extrémne realistická fyzika loptičky a plno ďalšieho. To všetko vývojári sľubujú v EA SPORTS PGA TOUR. Aká je však realita? Podarilo sa vývojárom doručiť sľuby v top kvalite? A ako hra obstála proti jej konkurencii od 2K Sports?

EA a mikrotransakcie

Pri prvom zapnutí som si nastavil to, či chcem hru viac na štýl arkády, alebo simulácie. Avšak hneď ďalšia vec, ktorá sa mi nepáčila, bola povinnosť vytvoriť si vlastného golfového hráča. Vytváranie postavy bolo až príliš primitívne a nič iné okrem farby vlasov, očí a pár ďalších vecí som tam upravovať nevedel. Už v ten moment mi bolo jasné, že môj hráč nebude hrať rolu len v kariére a hra mi ho bude všade priam tlačiť. A tak to aj je. Hneď na hlavnej obrazovke v menu svieti môj vlastne vytvorený hráč.

Všetky vylepšenia týkajúce sa jeho štatistík, questy, nákupy oblečenia za reálne alebo herné peniaze tak boli hneď v hlavnom menu, čo mne osobne veľmi vadí. Ak si chcem ísť zahrať hoci len rýchlu offline hru, hneď na mňa vyskakujú questy, ktoré mám splniť napríklad aj v kariére. Hráča mám taktiež možnosť vylepšovať aj v rôznych online módoch, čoho ja veľký fanúšik nie som. Toto určite nie je jediná hra v ktorej progres vášho hráča nie je viazaný len na kariéru, avšak v žiadnej hre mi to nevadilo tak, ako mi to vadí v tejto.

Za plnenie rôznych výziev alebo questov dostávate hernú menu. Tú môžete minúť na vylepšenia vášho vybavenia, vstupenky do online výziev, avšak hra vám oveľa viac ponúka, aby ste si kúpili skin na vašu palicu, alebo značkové oblečenie pre vášho hráča. V hernom obchode máte zo šiestich kategorií v štyroch iba vizuálne doplnky a v ďalších dvoch vylepšenia, ktoré aj nejako ovplyvnia vašu hru. Tieto vylepšenia sa naštastie dajú kupovať iba za hernú menu, takže v online režimoch aspoň nestretnem týpkov, ktorý budú mať vybavenie, s ktorým budú dávať hole in one každú jamku. Pokiaľ EA chce v hre až tak veľmi pretláčať mikrotransakcie, mohli by to aspoň poriadne rozdeliť, aby si aj hráč, ktorého zaujíma iba režim kariéry hru poriadne užil.

Najkrajšia golfová hra? Určite

Hre musím pochváliť grafiku. Farby sú živé, tiene vyzerajú super a ani animácie nie sú vôbec ďaleko od reality. Ihriská vyzerajú naozaj perfektne a je vidno, že boli detailne skenované. Sú oveľa dynamickejšie ako tie v PGA Tour od 2K Sports. Aj pri prvom odpale som sa snažil loptičku odpáliť čo najlepšie, aby sa niekde neskotúľala, pričom v PGA Tour od 2K som loptičku takmer stále odpaľoval iba na rovinu a bolo mi jedno, kde dopadne. Tváre hráčov by však mohli vyzerať aj lepšie, hlavne keď o nich EA hovorí ako o detailne naskenovaných tvárach. Zamrzí absencia možnosti opakovaného záznamu po každej jamke.

Kariéra a prepracovaný progres? Skôr veľké sklamanie

Keď som prvý krát počul o tom, že hra má mať prepracované RPG prvky a hráča si budete môcť vylepšovať, predstavoval som si veľký dovednostný strom a zaujímavý progres. Ani jedno z toho sme však nedostali. Vylepšovanie hráča je dosť primitívne a v každej kategórii odpalu ktorý vylepšujete, máte tri totožné vylepšenia. Progres je taktiež dosť nudný a jediné čo stále robíte je to, že sa kvalifikujete do prestížnejších a prestížnejších turnajov, bez akejkoľvek väčšej motivácie.

Po každom kole dostanem xp, po nazbieraní dostatku xp dostanem nový level a za nový level dostanem dovednostný bod, ktorý môžem použiť na vylepšenie nejakej dovednosti. Za plnenie questov dostávam hernú menu, ktorú môžem použiť na vylepšenie vybavenia, na vstupenku do online šampionátu alebo na oblečenie.

Pri vytváraní kariéry som si mohol vybrať začiatočný turnaj, z ktorého budem pokračovať ďalej. Jedná vec, ktorá ma veľmi potešila je nastavenie, ktoré vám umožní v celom kole odohrať len tie najzaujímavejšie jamky, v ktorých ide napríklad o dôležité umiestnenie. V menu kariéry som naozaj veľa možností nemal. Buď som mohol pokračovať v danom turnaji, alebo som mohol hrať výzvy, za ktoré som dostával odmeny, poprípade nejakých sponzorov.

Zábavný gameplay, ktorý kazilo plno bugov

Gameplay je skvelý a zábavný, to sa musí nechať. Hra ponúka 20 rôznych typov odpalov pre každú situáciu. Či už sa snažíte dostať z piesku, dostať loptičku popod alebo ponad strom, pre danú príležitosť si stále nájdete aspoň jeden druh odpalu. Odpal môžete samozrejme kombinovať s rôznymi palicami a stále tak máte možnosť zrealizovať perfektný odpal.

Vývojári sa chvália realistickým spracovaním fyziky loptičky. Musím uznať, že loptička sa chovala naozaj uveriteľne a reagovala na každú zmenu povrchu, na každý odraz od stromu a podobne. Pri každom odpale som sa veľmi snažil nedostať loptičku do vysokej trávy alebo piesku, keďže dostať sa odtiaľ, bolo naozaj zložité.

Hra má bohužiaľ aj po aktualizácii stále extrémne veľa chýb. Od tých malých, po tie veľmi závažné. Pri prechodoch a cutscénach sa hra seká a obraz preblikáva. Ovládač sa mi bezdôvodne odpájal, musel som ho odpojiť a znova pripojiť, niekedy pomohol až reštart hry. Optimalizácia hry je otrasná, snímky miestami padajú aj na polovicu. Hráči občas držia palicu mimo ruky, oblečenie preblikáva, priebežné výsledky v kariére sa neukazujú presne a plno ďalších malých bugov. Toto sú však bugy, o ktorých vývojári vedia a pracujú na ich odstránení.

Oplatí sa hra kupovať čisto kvôli multiplayeru?

Určite nie. Vývojári sa vôbec nesnažili do multiplayeru vymyslieť niečo špeciálne. Žiaden ranking systém, iba všeobecné tabuľky s počtom výhier. V hernom režime s limitom 12 hráčov som bol rád, keď som našiel jedného, aby som si vôbec zahral. Aj v "kompetitívnom" hernom režime si môžete vybrať svojho vlastne vytvoreného hráča. Čiže pokiaľ hráte proti súperovi, ktorý ma poriadné vybavenie a svojho hráča vylepšeného na hodnotenie 99, veľa šťastia.

Ak by som si mal vybrať medzi EA SPORTS PGA TOUR a PGA 2K23, kúpil by som si PGA 2K23 v zľave a ušeril 40€. EA SPORTS PGA TOUR je hra so skvelým potenciálom, ale spôsob, akým do hry pretláča mikrotransakcie je otrasný. Jediným dôvodom, prečo by som hru hral, je režim kariéry. Hra neponúka možnosť vytvárania vlastných ihrísk alebo sťahovania od iných hráčov, či prepracovaný multiplayer systém, ktorý by mi dával väčšiu motiváciu hru znova zapnúť, čo pri PGA 2K23 povedať nemôžem.

EA Sports PGA Tour

Gameplay - 7.5/10

Herné módy - 4/10