Posledná epizóda

CH Podcast #47 - HiFi Rush, Dead Space Remake, Seriál The Last of Us a Tragédia menom Skull and Bones

02. Február 2023

V našej najnovšej epizóde CentrumHer Podcastu sme začali krátkou rozpravou o The Day Before. Posledné kroky vývojárov totižto robia z nášho staršieho Face2Face článku ba priam až prorocký kúsok.

Vynechať sme nemohli ani hit nedávnych dní - HiFi Rush, ktorý Bethesda vydala v podstate z minúty na minútu. Lukáš sa podelil o svoje dojmy z tejto hry. No v posledných dňoch hral aj Dead Space Remake a tak porozprával čo-to aj o ňom.

Samozrejme, obísť sme nemohli ani seriál The Last of Us, ktorý aktuálne láme rekordy a dočkal sa aj potvrdenia druhej série. A nakoniec sme sa zasmiali na tragikomédií, ktorú v posledných mesiacoch predvádza Ubisoft, najme v súvislosti s hrou Skull and Bones.

Xbox One konzola

Face2Face: Vyhrali sme vojnu o DRM, ale WTF Micro$oft

My, hráči môžeme za to, že končia Online Passy a že nové konzoly budú bez restrikcií. Ale s jednou z konzol niečo nieje v poriadku.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

22. Jún 2013

Aby sme si neprivlastňovali všetky zásluhy ohľadom politiky bazárových hier, či regionálnych obmedzení, alebo online pripojenia a DRM, posielam veľké Ďakujem firme, ktorá položila Micro$oft na kolená a ktorá ich donútila kapitulovať. Áno, len vďaka SONY nakoniec aj Microsoft zmenil názor a po ukameňovaní, ukrižovaní a pochovaní na tretí deň vstali z mŕtvych a pristúpili na podmienky hráčov.

Práve SONY a predaje PlayStation 4 na Amazone, Gamestope a GAME, kedy predobjednávky PlayStation 4 boli dvojnásobne vyššie ako pri Xbox One, prinútili Microsoft zachraňovať, čo sa dá. Zistili, že obývačkových nadšencov zas tak veľa nie je a na konzoly si robia zálusk naozaj len hráči. Nám vyšlo v prospech SONY so svojom konzolou, ktorá definovala budúcnosť hrania. Napokon, prečo by som si vybral PlayStation 4 a nie Xbox One som písal už minule a článok mal dobré ohlasy, ale dneska už je všetko inak.

Microsoft kapituloval. Po vzore PlayStation 4 povolil bazárové hry, výmenu herných diskov bez poplatku, hranie bez nutnosti pripojenia na internet každých 24 hodín a zrušil regionálne obmedzenia. Každému z nás je jasné, že tento záchranný plán bol vymyslený behom 48 hodín po skončení výstavy E3 a Microsoft dovtedy dúfal, že sa Xbox One bude predávať taký, aký ho plánovali celé roky. Xbox One, ktorého každá jedna posratá funkcia má pre hráča obmedzenie. A ak ste sa tešili, že svoj zoznam hier poskytnete 10 ľudom vo vašej rodine a vo Family-Liste, kolujú zvesti, že si ostatní budú vaše hry môcť zahrať len vo forme dema. Sharovanie hier? - LOŽ.

Titulný obrázok Youtube videa

Ono je to super, že si hry budete môcť vymieňať, ostáva to tak, ako to bolo doteraz. Ale ak si hru zakúpite digitálne, máte ju viazanú na svoj účet. Potom ale nechápem jednu vec. Hry sa budú musieť inštalovať na Harddisk, je tak? Teda keď niekomu požičiam CD ale ja mám hru na HDD, budeme ju môcť hrať obaja? Teda, vychádzam z info počas E3, kedy Microsoft deklaroval, že hry nutne musia byť nainštalované, kvôli spracovaniu dát.

Ono je to super, že Microsoft zrušil Region Lock, ale stále platí to, že u nás konzola nevychádza, vychádza len v 21 krajinách a ak si ho tu doveziete, neprejdete cez prvotnú inštaláciu, ktorá je online. Cloud Computing? LOŽ. Xbox One vraj vďaka cloudu môže využiť až 3x viac výkonu a hry sú na to dizajnované. Ale keďže Xbox One už beží Offline, znamená to, že hra môže teda využiť len 1/3 výkonu s ktorým sa rátalo donedávna? Takže hry budú orezané, keď prihliadneme aj na to, že Xbox One sa zdá podľa parametrov o 50% slabší ako PS4? V podstate je cloud nepoužiteľný, sú to len PR kecy. Pre Boha, veď ešte aj na E3 prezentovali svoje hry na počítačoch s Nvidia grafikami.

Vážne by som začal rozmýšľať nad kúpou Xbox One, ale je tam ešte toľko vád, ktoré ma zabrzdia ako psa na retiazke. Xbox One má 500GB HDD, z toho pre vás neostane ani polovica, kvôli systému. Xbox One má externý zdroj, ako staré Wii 100 rokov dozadu. Xbox One musí mať Kinect stále zapnutý. Xbox One nedovoľuje vydať indie tituly malým vývojárom bez zmluvy s vydavateľom. Xbox One vyžaduje mesačný poplatok za Xbox Live. Xbox One je o 100 dolárov drahší ako PS4...a nie, cena nepôjde dolu, potvrdil Microsoft.

Titulný obrázok Youtube videa

Prosím pekne, necuciam si info z prstu ale z oficiálnych parametrov a podmienok, ktoré si Microsoft a SONY načarbali na svoje oficiálne stránky. Obe spoločnosti majú dolu na spodku drobným písmom napísané, že všetky podmienky sa môžu kedykoľvek zmeniť. U SONY pochybujem, pretože oni si za svojimi vyjadreniami stoja a idú hráčom v ústrety. Microsoft si nestojí ani za svojou super uber mega obmedzenou konzolou, ktorú sme videli na Microsoft Evente a teraz ne E3. Všetko, s čím táto konzola prišla bolo zmazané, pretože ich k tomu donútilo SONY. Peniaze. Predobjednávky. Nakoniec aj hráči.

BTW, po tom, čo Microsoft otočil politiku Xbox One o 180° sa Xbox One dostal na prvú priečku predajnosti v Amazone. Hneď na druhom mieste je PlayStation 4, ktorý má však v prvej dvadsiatke predajnosti až 6 zástupcov v rôznych edíciách. Xbox One má len jednu edíciu, preto sa ľahko udrží na prvej priečke.

Fakt netuším, ako túto situáciu Microsoft a celé ich marketingové oddelenie vyriešia. Moja prognóza? Pol roka sa budú tváriť, že chcú ísť cestou hráčov a sú veľkí podporovatelia celej hernej obce. Žiadne DRM, žiadne obmedzenia, všetko je super, takže veselo celý svet nakupuje Xbox One. A až bude mať celý svet Xbox One vo svojej obývačke, Microsoft začne uplatňovať svoj pôvodný plán, na ktorom nepracovalo pár hodín, ale celé mesiace, či roky. Už budúci rok sa môžeme tešiť na viac titulov s Online DRM ochranou, na online passy, na regionálne obmedzenia pre hry aj na povinné aktualizácie konzoly, takže vás to donúti si ju pripojiť k netu. Veď to robíme pre vás, pre hráčov, aby ste mali všetko tip top aktualizované. Verte mi, tento záchranný plán napísaný na kolene na dobehnutie SONY čoskoro vystriedajú ich skutočné plány.

A nie, nechcem vás odhovoriť od kúpy Xbox One, proste s ňou len pár mesiacov počkajte, lebo momentálne ani Microsoft nevie, čo vlastne vypustili do éteru. Hlavne, že sme vyhrali vojnu o DRM a nečakajú nás žiadne obmedzenia.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Microsoft vraj chystá taký veľký nákup, že právnici začnú hovoriť o monopole

Microsoft vraj chystá taký veľký nákup, že právnici začnú hovoriť o monopole

Ktoré štúdio sa Microsoft chystá kúpiť?

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Poznáme HW špecifikáciu Xbox Series X

Poznáme HW špecifikáciu Xbox Series X

Xbox Series X ponúkne výkon 12 TFLOPS.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Český Xbox predstavuje update konzol Xbox Series X a S

Český Xbox predstavuje update konzol Xbox Series X a S

Aké novinky na vás čakajú v Novembri/Listopadu?

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Xbox sa rozrastie o ďalšiu Unreal Engine 5 exkluzivitu

Xbox sa rozrastie o ďalšiu Unreal Engine 5 exkluzivitu

Xbox sa stane centrom hier bežiacich na UE5.