Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Forgive Me Father Recenzia

Forgive Me Father - Recenzia

Rýchla DOOM-like akcia zasadená vo svete H.P. Lovecrafta

Profilový obrázok autora článku - Redakcia Redakcia

Aj takmer 30 rokov po vydaní je prvý DOOM stále inšpiráciou pre dnešných vývojárov. Vďaka tomu vznikajú mnohé úžasné hry, ktoré privádzajú old school akciu do dvadsiateho prvého storočia. Forgive me Father to zvládol výborne a okamžite si vás získa svojim unikátnym artstye-om a výbornou atmosférou ako sa na Lovecraftovské hry patrí.

Hra vyťažila potenciál zvoleného zasadenia na maximum a zavedie vás do kultistmi ovládaného mesta, vidieka v štýle Outlast 2, tajneho výskumného zariadenia plného mutantov či do pevnosti zasvätenej temným bohom. Dostanete sa aj do hlbín mora pretože každá dobrá Lovecraft hra musí mať niečo spoločné s morom.

Rýchly gameplay s veľkou diverzitou zbraní a schopností

Pred začiatkom hry máte na výber medzi dvomi postavami. Môžete teda hrať za priesta a journalistku, pričom každý z nich ponúka unikátny set schopností dostupných v boji. Pokiaľ vás z nejakého dôvodu napadlo že budete hrať za pastora pacifistu, ktorý bojuje s démonmi silou viery tak ste na omyle... teda čiastočne. Váš padre má totižto k dispozícií viacero schopností, ktoré mu pomôžu boji. Okrem klasiky ako je kríž dopĺňajúci život či svätenej vody schopnej dočasne paralyzovať nepriateľov tu máte aj slávny Necronomicon. Ten vám dá dočasnú nesmrteľnosť. Schopnosti sa v hre dobíjajú automaticky počas boja a nemusíte teda s ich používaním váhať. Hra vám odporúča používať schopnosti kedy uznáte za vhodné a obťažnosť hry vás núti sa tejto rady držať.

Asi vám už došlo že samotné schopnosti nebudú na zabíjanie ohavných monštier a kultistov stačiť. Ako som už povedal, váš kňaz sa nebojí ušpiniť si ruky a proti hrôzam Lovecraftovho univerza môžete použiť zbrane ako Thompson, vrhacie nože, harpúny a keďže je hra inšpirovaná DOOM-om, nesmie chýbať ani dvojhlavňová brokovnica. Každá zbraň je nadizajnovaná tak aby sa s ostatnými dopĺňala a vy teda máte dôvod použiť každú z nich a nie iba dve-tri najlepšie, teda aspoň väčšinou.

Prepracovaný systém vylepšovania postavy

Pokiaľ vám vaše zbrane neprídu dosť dobré, môžete si ich vylepšiť pomocou skillpointov, ktoré dostávate za zabíjanie nepriateľov.

V strome schopností môžete nájsť vylepšenia života, zbroje, počtu nábojov, bonusy zvyšujúce efektivitu schopností a čo je najdôležitejšie, zbraní. A keď hovorím o vylepšení zbraní, nemyslím tým zvýšenie čísiel na zbrani alá Ubisoft. Tu sa bavíme o zmenách líšiacich sa od kompletnej zmeny vzhľadu zbrane až po zmenu podstaty zbrane. Nepáči sa vám váš nôž s ktorým musíte prísť k nepriateľovi aby ste ho zabili? Tak si z neho spravte vrhacie nože. Stále vám to nestačí? Tak vaše obyčajné nože premeňte na démonické zbrane s chápadlami a žltými očami.

Tento systém však má svoje muchy, napríklad niektoré vylepšenia spôsobia, že zbraň spotrebúva iný typ munície, ktorý je z pravidla vzácnejší než ten pôvodný. Môže sa teda veľmi ľahko stať že si kúpite vylepšenie a efektívne tým prídete o zbraň lebo máte inú, ktorá túto novú muníciu využíva lepšie. Takéto niečo však nie je bežné a oveľa viac vylepšení vám pomôže ako uškodí tak sa nebojte experimentovať.

Ďalší problém, ktorý tu už bol naznačený je munícia. Konkrétne fakt že niektoré druhy nábojov sa oveľa dostupnejšie ako iné a niektoré zbrane tak pôsobia skôr ako ultimátna schopnosť než ako vec, ktorú používate bežne. Niekomu sa tento systém páči no podľa mňa dosť uberá na možnostiach ako hrať hru.

Príbeh je... no viac sa od old school FPS čakať nedalo

Príbeh vo Forgive me Father pôsobí skôr ako doplnok na umocnenie atmosféry. Aj keď sú cutscény podarené, nemáte problém užiť si hru bez toho aby ste ich videli. Hrdinove monológy sú tiež veľmi dobré a skvele ukazujú ako sa vaša postava pomaly ale isto ponára do šialenstva. Ak vás zaujíma príbeh sveta a chcete vedieť viac o udalostiach ktoré hre predchádzali, môžete si prečítať zápisky, plagáty a mnohé iné texty roztrúsené po svete.

Bossovia vyzerajú úžasne no často je boj s nimi chaotický

Problém, ktorý neplatí iba na bossov ale na každý moment kedy je v aréne veľa nepriateľov je ten, že ľahko stratíte prehľad o tom čo sa deje. Veľmi rýchlo sa môže stať to že dostávate zásahy ale nemáte tušenia odkiaľ. Či už boss používa schopnosti, ktorým neviete ako sa vyhnúť alebo je niekde ten jeden nepriateľ ktorý vás poza rohu strieľa do chrbta. Áno, dokáže to byť dosť frustrujúce. Nejde o to že by ste sa s tým nevedeli vysporiadať, hra zas až taká ťažká nie je a pár zásahov prežijete. Je to skrátka otravné a hre to dosť uberá na plynulosti hry.

Nesnažím sa však povedať že by bossovia boli zlí. Práve naopak. Každý je od ostatných odlišný dizajnom a aj spôsobom boja a vy si musíte nájsť jedinečnú taktiku proti každému z nich. Obťažnosť hry tiež vzbudzuje rešpekt hráča voči bossom a máte skvelý pocit keď jedného konečne zabijete.

Zhrnutie

Forgive me Father ponúka skvelý herný zážitok nezáležiac na tom či ste veterán z čias prvého DOOM alebo nie. Hra vás svojou výbornou atmosférou, skvelým heavy metalovým soundtrackom a rýchlym gameplayom vtiahne od prvého momentu a veľká diverzita zbraní, prostredí a nepriateľov vás pri hre udrží až do konca. Tvorcom sa podarilo vytiahnuť to najlepšie z Lovecraftovho univerza a vložiť to do formátu DOOM hier. Hru odporúčam každému kto má rád rýchlu FPS akciu a je ochotný prehliadnuť občasné chyby a nedostatky ktoré hra má.

Pokiaľ vás moja recenzia zaujala a chceli by ste si hru zahrať sami, môžete si ju kúpiť na Steame, kde je momentálne za 20 eur.

Forgive Me Father

 

Gameplay - 9/10

 

Grafika - 8.5/10

 

Obsah - 9/10

8.8/10

Verdikt

Rýchla FPS zo sveta H.P. Lovecrafta, ktorá stojí za to.

Kúpiť

Recenzovaná verzia: PC

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Redakcia

Redakcia

CentrumHer.eu je pôvodne český projekt založený v roku 2009. Dnes web vedie skupinka nezávislých autorov bez nároku na honorár a denne vám prinášame aktuálne novinky, zaujímavosti, trailery aj recenzie zo sveta videohier.

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články