God of War PC Recenzia

God of War - Recenzia PC verzie

Toto majstrovské dielo si nesmiete nechať ujsť.

Tak sme sa konečne dočkali. Najvýraznejší a pravdepodobne jeden z najlepších titulov predchádzajúcej generácie konzol sa dostavil na PC. Excelentná hra, ktorá v roku 2018 vyrazila dekel nie len fanúšikom série God of War, ale aj všetkým PlayStation hráčom, či širokej verejnosti.

Za chvíľu to bude štyri roky, čo hra God of War vyšla na PlayStation 4. Neskôr dostala aj 60fps patch na PlayStation 5, no v ultimátnej kvalite si ju môžu vychutnať len PC hráči. God of War je dostupný v češtine na Steame aj Epic Games Store a my sme sa pozreli, ako vlastne beží.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom God of War – Ultrawide Trailer | PC

God of War – Ultrawide Trailer | PC

Hru roku 2018 netreba predstavovať

God of War pozná v tomto momente asi každý. Kratos sa z Olympu presunul na sever, kde si so svojim synom Atreusom a ženou Faye vychutnáva dôchodok. Matka však zomrie a tak sa Kratos a Atreus vydávajú na vrchol hory, vyniesť jej popol. Kratosa však ťaží minulosť (ktorú fanúšikovia série dobre poznajú) a Atreus v sebe objavuje moc, o ktorej vie len málo.

God of War v podaní príbehu absolútne exceluje a len ťažko v hernom priemysle nájdeme lepšie natočený príbeh. Ono celá hra je natočená na jeden záber, bez akéhokoľvek strihu a tak cesta dvoch hrdinov pôsobí ešte viac osobnejšie. O skvelé podanie príbehu sa starajú aj herci, za svoj výkon niektorí získali významné ocenenia.

God of War 2018 Recenzia

God of War - Recenzia PS4 verzie

Nezameniteľný a výnimočný hlas Christophera Judgea ako Kratosa dopĺňajú Sunny Suljic a Jeremy Davies. Dabing tejto hry považujem za to najlepšie v hernom priemysle a bolo úžasné ich počuť znovu. Cítil som sa ako doma. Ako medzi starými známymi. No a už teraz sa neviem dočkať ich výkonu v nadchádzajúcom God of War Ragnarok.

Hre však netreba uprieť ani level dizajn, plný environmentálnych hádaniek, možností cestovania, skúmania a odmien. Všetky lokality sú doplnené o jedinečné dialógy a hoci Kratos je skúpy na slovo, o svete severskej mytológie vám porozprávajú Atreus a Mimir. V súbojoch budete zase využívať Leviathan – sekeru, ktorá sa na povel vracia do ruky ako Thorov Mjolnir. Spolu s rôznymi vylepšeniami, kombami, Atreusom a štítom budete v tejto hre môcť na bojisku doslova tancovať. Dizajn ani herné mechaniky nezostarli o kúsok.

Ako dopadla PC verzia God of War?

O port PC verzie sa postaralo nie len štúdio Sony Santa Monica, ale aj podporné štúdio Jetpack Interactive. Vďaka podobnej architektúre medzi PS5 a PC nebol port až tak náročný. Samozrejme, PC hráči dostali ešte viac nastavení, ako PlayStation hráči a to nie len po grafickej stránke. God of War na PC podporuje širokoúhle obrazovky, upscaling technológie či nové možnosti ovládania.

Veľkou zmenou je pridanie možností prístupnosti (accessibility). Napríklad pre hráčov, ktorým robí problém stlačiť tlačidlo pre spustenie šprintu, vývojári zapracovali auto šprint. Postava po určitom čase chôdze začne sama šprintovať a tento čas si môžete nastaviť. Tiež si môžete zapnúť permanentný zameriavací kríž pri pohybe. Nechýba možnosť využívať rôzne herné ovládače, aj tie pre hendikepovaných, ktoré si potom môžete ľubovoľne namapovať. Aj PC verziu God of War som hral väčšinou na gamepade, tento krát však Xboxovom. Mierenie myškou má však stále niečo do seba, ale hrať to môžete aj s PlayStation ovládačom.

V grafických nastaveniach si môžete nastaviť rôzne možnosti – textúry, modely, tiene, atmosférické efekty aj odrazy. Tie si môžete nastaviť na Low, Original, High a Ultra, pričom Original by mala byť kvalita použitá na PlayStation 4 a 5. Naopak, na Ultra môžeme vidieť nové efekty – hustejšiu hmlu, výrazné svetelné lúče, superdetailné textúry v 4K rozlíšení aj kvalitné odrazy na mláčkach. Tieto nastavenia zobrazujú aj ukážku toho čo menia, ale tá ukážka je tak malá a nekvalitná, že na nej pomaly nič nie je vidieť.

Avšak zmeny sa prejavia okamžite, hru nie je potrebné reštartovať a rýchlo si viete nastaviť grafiku, aby ste mali vyššie FPS. Na karte GTX 1080 som nastavil všetky detaily na Ultra, tak sú fotené aj screenshoty. Keď som však stiahol tiene a modely na „Original,“ získal som ďalších 20fps. Ak máte napríklad GTX 1060 so 6GB pamäťou, mali by ste si God of War vychutnať na Original nastaveniach pri 60fps.

Hra využíva vynútený TAA vďaka čomu nemáte šancu postrehnúť žiadne zúbky a neostré hrany. Nastavenie AntiAliasingu tu však chýba. Pre ďalšie získanie FPS si môžete zapnúť funkcie Nvidia DLSS (len pre karty RTX) alebo AMD FidelityFX Super Resolution. Obe funkcie vyrenderujú obraz do menšieho rozlíšenia a následne ho upscalujú na rozlíšenie vyššie. Ideálne pre hráčov v 2K alebo 4K rozlíšení. Osobne som FSR nepoužil, preto hra beží skvele aj bez neho.

Na videu môžete vidieť moje benchmarky na grafickej karte GTX 1080:

Titulný obrázok Youtube videa s názvom God of War PC Benchmark - Best 60fps Settings (GTX 1080, i7-3770)

God of War PC Benchmark - Best 60fps Settings (GTX 1080, i7-3770)

Ako PC port God of War beží? Fantasticky. Vysoké FPS dosiahnete aj na starších počítačoch. Prepady FPS zaregistrujete len minimálne (v Horizon Zero Dawn to bolo omnoho horšie) a ovládanie je pohodlné. K aktuálnej verzii mám len jednu výhradu – PC verzia God of War má memory leak. To znamená, ukladá dáta do pamäte ale ich nevymazáva. Keď bude pamäť zabraná na 100%, hra spadne. Aj na toto už však existuje dočasné riešenie, dokým ho autori neopravia.

Najkrajšia verzia God of War doteraz

Ako iste viete, PlayStation 5 verzia vyzerá prakticky rovnako, ako PS4 verzia, akurát vo vyššom rozlíšení alebo s vyšším FPS. Na PC si môžete vychutnať nie len vyššie rozlíšenie a vysoké FPS, ale aj rozšírené grafické efekty. Vynikajú hlavne atmosférické efekty.

Detailné sú nie len postavy, ale najmä okolie. Mnoho krát som sa pozastavil v prostredí, aby som si ho nafotil, pretože to vyzerá absolútne fantasticky. Všetky tie skaly, stromy, mach, hmla, časticové efekty aj rozmazanie obrazu dodávajú hre nový dych. God of War vyzerá lepšie, ako väčšina nových titulov. Umelecký štýl sa proste nezaprie. Tieto krásne scény si môžete vyfotiť známym foto módom.

Zahrať si God of War minulú generáciu konzol som považoval za povinnosť pre všetkých, ktorí majú PlayStation 4. PC verzia tejto výnimočnej hry je však v každom smere ešte lepšia a tak neexistuje dôvod, prečo by ste si ju mali nechať ujsť. Zamierte do obchodu, kúpte si ju a vychutnajte si jednu z najlepších videohier vôbec.

God of War

Príbeh - 10/10

Zvuk, dabing - 10/10