Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

World of Warcraft Artwork 1

História legendy menom World of Warcraft

Ako sa z WoW stala kultová klasika.

Profilový obrázok autora článku - Redakcia Redakcia

World of Warcraft (WoW), masívne multiplayerovú role-play online hru, vydala spoločnosť Blizzard Entertainment v roku 2004. Odvtedy sa stala jednou z najuznávanejších a najobľúbenejších videohier na svete.

Pôvodné vydanie WoW predstavilo hráčom rozsiahly svet Azerothu, ktorý obsahuje štyri hrateľné rasy a deväť tried postáv. Hráči mohli preskúmavať rozsiahle prostredie, zapájať sa do kooperatívnych úloh a bojovať s desivými nepriateľmi.

Prvé rozšírenie hry World of Warcraft

Prvé rozšírenie "The Burning Crusade" v roku 2007 otvorilo hráčom možnosť objaviť nový kontinent s názvom Outland. Tento prídavok priniesol nové rasy, triedy a zvýšil hornú hranicu úrovne postavy.

V priebehu rokov boli vydané ďalšie rozšírenia, pričom každé z nich pridalo do hry nový obsah a mechaniky. Napríklad "Wrath of the Lich King" v roku 2008 predstavil arktickú oblasť Northrend a triedu Death Knight.

Približne v tom istom čase sa niektorí hráči zúčastňovali na herných aktivitách pripomínajúcich casino vip program, ktorý ponúkal exkluzívne odmeny a výhody v rámci hry, hoci priamo nesúvisel s hlavnou dejovou líniou WoW.

V roku 2010 "Cataclysm" radikálne zmenil mnohé oblasti Azerothu a pridal nové hrateľné rasy. "Mists of Pandaria" v roku 2012 predstavila rasu Pandaren a ich domovinu, zatiaľ čo "Warlords of Draenor" v roku 2014 pridala alternatívnu časovú líniu do herného lore.

V roku 2016 vyšiel Legion, ktorý sa zameriava na boj proti zlovestnej Burning Legion. Toto rozšírenie prinieslo nové artefaktové zbrane a novú triedu hrdinov, Demon Hunter.
Rozšírenie "Battle for Azeroth" z roku 2018 sa zaoberalo konfliktom medzi dvoma hlavnými hernými frakciami, Alianciou a Hordou. Pridalo nové oblasti na preskúmanie a ďalšie možnosti prispôsobenia postáv.

Predposledné rozšírenie "Shadowlands" bolo spustené v roku 2020 a otvorilo svet posmrtného života, v ktorom mohli hráči preskúmať rôzne domény mŕtvych. Nasledovala posledná expanzia v roku 2022, WoW Dragonflight, do hry uviedla novú rasu, tonu možností, aj rozsiahle dračie ostrovy. 

Kreatívna a inovatívna hra

Cesta hry World of Warcraft v priebehu rokov bola zmesou inovácií, kreativity a zapojenia komunity. Jej príbehy, postavy a prostredia sa stali ikonickými v hernej kultúre a tento herný titul sa v súčasnej dobe teší veľmi veľkej popularite medzi hráčmi z celého sveta.

Hra ponúka nielen napínavé dobrodružstvá, ale podporuje aj priateľstvá a sociálne väzby. Hráči si našli rôzne spôsoby, ako si hru užiť, či už sa zapájajú do súťažných súbojov medzi hráčmi, zdolávajú s priateľmi zložité úlohy, alebo sa zúčastňujú na rôznych iných herných aktivitách, ktoré im ponúkajú skvelú zábavu.

WoW sa od mnohých iných online hier odlišuje strhujúcim príbehom a dôrazom na detaily. Jej bohatý príbeh, podporený románmi, komiksmi a ďalšími médiami, vytvoril ucelený a pútavý svet, ktorý vás chytí a len tak nepustí.

K trvalému úspechu a dlhému trvaniu hry WoW prispievajú aj podujatia a spolupráca s komunitou vrátane súťaží v elektronických športoch. Spoločnosť Blizzard neustále podporuje hru aktualizáciami, záplatami a novým obsahom, čím udržiava zážitok z hry svieži a pútavý.

Vplyv hry World of Warcraft na herný priemysel a popkultúru je obrovský. Vydláždila cestu pre ďalšie MMORPG hry a inšpirovala celú generáciu hráčov. Jej model stanovil štandard v tomto odvetví a ovplyvnil ďalších herných vývojárov.

Silná fanúšikovská základňa hry, zanietení vývojári a konzistentné aktualizácie sú prísľubom, že WoW bude aj v nasledujúcich rokoch dôležitou súčasťou herného prostredia. Jej schopnosť prispôsobovať sa, rozširovať sa a podporovať zmysel pre komunitu určuje referenčnú hodnotu pre to, čo môžu online hry dosiahnuť.

Odkaz hry World of Warcraft je dôkazom sily rozprávania príbehov, kreativity a komunity vo videohrách. Od svojho vzniku až po najnovšie rozšírenia sa vplyv WoW prejavil ďaleko za virtuálnou ríšou Azeroth. Je to svet plný dobrodružstiev, priateľstiev a nekonečných možností, ktoré vás ako hráča určite upútajú.

Keďže World of Warcraft naďalej rozširuje svoj „svet“, pridáva nové výzvy a obsah, zostáva neodmysliteľnou súčasťou herného priemyslu a milovaným zážitkom pre hráčov na celom svete. Vďaka tomu je obľúbenou u mnohých generácií hráčov.

Diablo IV Wallpaper

Diablo 4 predalo 10 miliónov kusov za prvé tri týždne

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Redakcia

Redakcia

CentrumHer.eu je pôvodne český projekt založený v roku 2009. Dnes web vedie skupinka nezávislých autorov bez nároku na honorár a denne vám prinášame aktuálne novinky, zaujímavosti, trailery aj recenzie zo sveta videohier.

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom CGI trailer World of Warcraft: Dragonflight pripomína dátum vydania

CGI trailer World of Warcraft: Dragonflight pripomína dátum vydania

Zalietajte si na drakoch.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom CGI najvyššej kvality, taký je trailer k WoW: The War Within

CGI najvyššej kvality, taký je trailer k WoW: The War Within

Blizzard znovu zdvihol latku.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Diablo IV príde konečne do Game Passu

Diablo IV príde konečne do Game Passu

Prichádzajú Activision Blizzard hry.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Cyberpunk 2077 čeština bude hneď pri vydaní

Cyberpunk 2077 čeština bude hneď pri vydaní

Čeština Cyberpunk 2077 bude v hre vo forme českých titulkov.