Season A Letter To The Future Recenzia

Season: A Letter to the Future - Recenzia

Ak potrebujete v živote spomaliť, nech sa páči - rovno kupujte.

Profilový obrázok autora článku - Dominik Slavkovský Dominik Slavkovský

Jednu vec si treba vyjasniť hneď na začiatku, hra Season: A letter to the Future je walking simulátor - s bicyklom. Nebudem tajiť, že na základe ukážok som čakal trochu viac, no nemôžem jednoznačke hovoriť ani o sklamaní. Season ponúka sviežu atmosféru, hrá sa s jednoduchosťou života a pracuje so spomienkami. Tie sú vlastne ústrednou témou hry. Čo si chcete zapamätať a čo nie, o tom budete rozhodovať vy. Žiaľ, to je aj jediné, čo v hre budete robiť.

Zlatá sezóna

Season začína in media res, čiže do deja ste vhodený okamžite. Hlavná postava chce pred skončením aktuálnej sezóny, čím v hre prezývajú akúsi apokalypsu, preskúmať to, čo svet ponúka. Po krátkom dialógu s mamou sa tak vyberá do sveta, na svojom bicykli. Rozhovory sú stručné, nie je ich veľa a pomerne často vás donútia aj rozmýšľať. Žiaľ, aj napriek spomínaným kladom, spomaľujú už aj tak pomalé tempo hry.

Najsilnejšou stránkou tohto titulu je jazda na bicykli a scénické pohľady na už post-apo dobu. Postavy hry žijú totiž v dobe po tej našej,  na ktorú odkazujú ako na zlatú dobu. Mnoho mechanických vecí, na ktoré sme dnes zvyknutí sú spráchnivené, zdemolované či zarastené vegetáciou.

Prostredie má v tejto hre azda tú najpresvedčivejšiu výpravnú hodnotu, najmä v spojení s rýchlou jazdou na bicykli. Ten si musíte neustále strážiť, pretože ho budete potrebovať počas celej hry. A pokiaľ na ňom zrovna nebudete jazdiť, je potrebné ho so sebou tlačiť. Doslova.

Tieng valley

Počas cesty narazíte na jednú väčšiu dedinu, kde sa budete môcť realizovať niekoľko hodín. Je tu totiž, čo preskúmávať, ale to koľko toho uvidíte, záleží na vás. Sú tu menšie tajomstvá, ktoré vyriešite dvomi spôsobmi - buď niečo nahráte na mikrofón alebo odfotíte. Potom to šupnete do diára a tam si z toho zkompletizujete rozuzlenie danej situácie. Je to prosté a po desiatykrát už trošku mdlé. Ale ako hovorím, všetko zapisovať rozhodne nemusíte.

Season sa venuje rôznych životným témam. Oslavuje základné ľudské zmysly, hovorí o dôležitosti naviazať ľudský kontakt, ukazuje pocit samoty. Život plynie a vy s tým nič neurobíte, ste na istej ceste a je na vás, čo zažijete, s kým sa zoznámite, čo vám to dá, čo si do diára zapíšete, čo si radšej necháte len pre seba, respektíve momenty, ktoré ostanú tam, kde vznikli. Toto je tá najsilnejšia časť hry. A veľmi som si ju užil.

Žiaľ titul Season sa z nepochopiteľného dôvodu snaží navodiť napätie zápletkou o divnej chorobe spojenej so stratou pamäti, ktorá úplne zbytočne dej skomplikuje. To je tá naslabšia časť príbehu, ktorú hra ponúka. Nekoná sa tu totiž žiadne väčšie rozuzlenie a len mi to pravdupovediac prekážalo. Ešte dobre, že tento natlačený nápad nepokazil výborný koniec, ktorý sa mi veľmi páčil.

Ide sa pedálovať

Už podľa screenshotov iste viete o aký štýl hry po technickej stránke pôjde. Grafické spracovanie je solidné, hra na PS5 beží bez problémov, ovláda sa prijateľne. Na bicykli sa jazdí veľmi dobre, dokonca sa tu šikovne využívajú aj adaptívne spúšťače Dualsensu. Viac tu toho nie je, čiže viac menej ani nejde čo pokaziť. Hru mi trvalo prejsť asi štyri hodiny, ak však budete chcieť vidieť čo najviac, zaberie vám pokojne aj osem. Čeština tu žiaľ nie je.

SEASON: A letter to the future

Hrateľnosť - 5/10

7/10

Hra Season: A Letter to the future je “plnohodnotný” walking simulátor. Ako pridanú hodnotu ponúka presvedčivo bicykel, ktorý sa podaril na výbornú. Ponúka skvelú atmosféru a kladie dôležité otázky, nad ktorými sa má zmysel zarozmýšľať. Ak vášnivo leziete po skalách, chodíte pravidelne na bungie jumping alebo trénujete tandemové zoskoky, táto hra vám prinesie žiadaný pokoj, spomalíte pri nej. Ak však od hry očakávate vzrušujúce a napínavé dobrodružstvo, utekajte od nej na kilometre ďaleko.

Oficiálna stránka