Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

SpaceCatch Mobilná Hra Android iOS

SpaceCatch - Nová mobilná hra, ktorá vám umožní zarábať hraním! Ako?!

SpaceCatch je hra podobná Pokémon GO, ale od CZSK vývojárov.

Profilový obrázok autora článku - Redakcia Redakcia

Svet mobilných hier sa za posledné roky posunul dopredu míľovými krokmi. Moderné technológie sa vyvíjajú rýchlym tempom, čo následne umožňuje vylepšovať mechaniku samotných hier. V poslednej dobe čoraz viac pútajú hry, ktoré vám umožnia zarábať len tým, že danú hru hráte. Takou hrou je aj SpaceCatch.

O hre SpaceCatch

Hru SpaceCatch môžeme považovať za „našu“, pretože približne polovicu členov tímu, stojaceho za týmto projektom tvoria Česi a Slováci. Samotný vývoj mobilnej aplikácie pre túto hru zabezpečuje populárne české herné vývojárske štúdio Pixelfield. Hra je momentálne vo fáze Demo verzie, pričom plná verejne hrateľná verzia príde už v lete tohto roka.

Samotná hra je založená na sci-fi žánri s prvkami RPG a miestami môže pripomínať svetovo známu hru Pokémon GO. Hra tiež kombinuje množstvo moderných technológií ako sú rozšírená realita (AR), NFTs a technológia blockchain. Práve vďaka kombinácii týchto moderných prvkov budú môcť hráči dosiahnuť úplne nový, doposiaľ nepoznaný herný zážitok. Čerešničkou na torte je, že okrem príjemne stráveného času hraním tejto hry budú môcť hráči tiež získať popri hraní reálne peniaze a to bez nutnosti prvotnej investície. Na prvý pohľad sa to môže zdať ako nezmysel, no ďalej v tomto článku si vysvetlíme všetky dôležité detaily.

Mobilná hra SpaceCatch má unikátne herné mechaniky

Ako už bolo spomenuté, hra podporuje okrem iného aj technológie blockchain a NFTs. Tieto technológie otvárajú vo svete hier úplne novú, doposiaľ nepoznanú oblasť. Vďaka ich využitiu je totiž možné implementovať nové herné koncepty Move-to-Earn (zarábaj pohybom) a Play-to-Earn (zarábaj hraním).

Najatraktívnejší koncept je práve prvý menovaný, pretože hráči môžu svoju fyzickú aktivitu premieňať na kryptomeny, a tie následne na reálne peniaze. Hra totiž bude podporovať spárovanie s fit aplikáciami. Následne vďaka vašej aktivite budete v hre získavať „kroky“ a „kalórie“. Tieto dva prvky budú potrebné na tvorenie rôznych elixírov, ktoré hráčom dopĺňajú energiu, zdravie a iné dôležité atribúty, ktoré výrazne urýchlia herný progres. Čím viac fyzickej aktivity vynaložíte, tým vzácnejšie elixíry budete môcť vytvoriť.

Tie najvzácnejšie a najsilnejšie elixíry budú vytvorené ako NFT, čo znamená, že ich môžete voľne predať na trhu za reálne peniaze (kryptomeny). Keďže hra samotná nebude poskytovať predaj takýchto doplnkov, predaj medzi hráčmi bude jediný spôsob, ako ich získať. Tým pádom sa podporí motivácia u kupujúcich – aby si urýchlili svoj herný progres, a takisto aj u predávajúcich – aby vynaložili viac fyzickej aktivity, aby následne mohli tieto elixíry vytvoriť a predať. Zabezpečená bude však v prvom rade udržateľnosť tohto konceptu.

Ročne podľa prieskumov minú hráči na takéto transakcie v mobilných hrách celosvetovo miliardy dolárov, ktoré skončia vo vreckách vývojárov hier. Keďže SpaceCatch je hra zo sveta Web3.0 (vysvetlené nižšie), tieto profity sa rozdelia medzi hráčmi práve vďaka otvorenej hernej ekonomike. Vďaka prepracovanej hernej mechanike si táto hra môžete dovoliť distribuovať určité zisky medzi hráčov, pretože v konečnom dôsledku to bude ešte výhodnejšie. Je dôležité spomenúť, že samotná hra je Free-to-Play a platené budú len nepovinné bonusy a iné možnosti, ktoré síce urýchlia herný progres, no nijak neobmedzia hráča, ak si ich nekúpi.

Koncept Web3.0 – Budúcnosť herného sektora

V súčasnosti sú hráči v klasických hrách odkázaní na milosť a nemilosť herných vývojárov. Momentálne totiž v hrách platí, že hráč nie je vlastníkom svojich herných predmetov a teda ich nemôže nijak premiestňovať a ani speňažiť. Porušenie týchto pravidiel sa často trestá zmazaním alebo zablokovaním daného hráča. Ak sa teda hráč, ktorý do hry investoval stovky hodín času a peňazí, rozhodne skončiť, napríklad z časových dôvodov, nedostane z tejto hry späť nič.

Koncept Web3.0 úplne odbúrava tieto štandardy a jeho charakteristikou je otvorená herná ekonomika, čo znamená, že hráč je výhradným vlastníkom svojich predmetov, ktoré môže slobodne preposielať alebo speňažiť. Hra SpaceCatch tento nový koncept podporuje, čo znamená, že hru môžu hrať aj tzv. „investiční hráči“, ktorých cieľom je profitovať hraním hry bez nejakých rizík alebo obmedzení.

Pre viac informácií sledujte oficálny web hry SpaceCatch, kde po vydaní nájdete odkazy na stiahnutie pre iOS a Android. 

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Redakcia

Redakcia

CentrumHer.eu je pôvodne český projekt založený v roku 2009. Dnes web vedie skupinka nezávislých autorov bez nároku na honorár a denne vám prinášame aktuálne novinky, zaujímavosti, trailery aj recenzie zo sveta videohier.

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Hra Season dostala dátum vydania aj demo

Hra Season dostala dátum vydania aj demo

Demo je dostupné na PC aj PlayStation

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Avatar: Frontiers of Pandora má nový trailer a dátum vydania!

Avatar: Frontiers of Pandora má nový trailer a dátum vydania!

Ubisoft odhalil detaily o hre

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Do Resident Evil 4 vyšlo zdarma DLC Mercenaries

Do Resident Evil 4 vyšlo zdarma DLC Mercenaries

DLC na ktoré čakali fanúšikovia pôvodnej hry.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom CEO Take-Two verí, že cena za port Red Dead Redemption je

CEO Take-Two verí, že cena za port Red Dead Redemption je "komerčne správna"

Zdá sa vám 49.99 eur za obyčajný port Red Dead Redemption na PS4 a Switch veľa? CEO Take-Two si myslí, že cena je primeraná.