Super Mega Baseball 4 Recenzia

Super Mega Baseball 4 - Recenzia

Baseballová simulácia s arkádovou grafikou.

Sériu Super Mega Baseball od vývojárov z Metalhead Studios mám veľmi rád. Nepoznám veľa športových hier, ktoré dokážu tak perfektne zmiešať prvky arkády a simulácie do jednej hry. Hra je tým pádom dostupnejšia aj pre nie hardcore fanúšikov baseballu. Hru budem porovnávať najmä s predošlým dielom, ale taktiež sa pokúsim napísať niečo pre hráčov, ktorí túto hernú sériu nikdy nehrali a nemajú s ňou žiadne skúsenosti. Hneď na začiatok však musím povedať, že v SMB4 sme sa oproti minulému dielu extra veľa noviniek nedočkali, ale všetky vylepšenia ktoré sme dostali, sú trefa do čierneho a vývojári naozaj vypočuli žiadosti fanúšikov.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Super Mega Baseball 4 Official Reveal Trailer

Super Mega Baseball 4 Official Reveal Trailer

Masívne vylepšenia v oblasti prezentácie

Hneď po prvý krát, čo som si zapol zápas, bolo takmer nemožné prehliadnuť extrémne vylepšenia v animáciach hráčov. Pohyby hráčov najmä pri cutscénach boli oveľa prirodzenejšie a hra konečne nevyzerala ako nejaká low budget indie hra. Atmosféra na štadióne je taktiež posunutá o ďalší level a celý zápas pôsobi oveľa živšie. Všetky postavy pôsobili viac ako reálni hráči a nie ako nejaké kockaté postavičky v predošlom ročníku.

Grafika a nasvietenie podstúpili taktiež menším úpravam. Vylepšené odrazy sa mi extrémne páčia avšak úplny opak musím povedať o nasvietení. Či už v noci alebo cez deň, hra pôsobí veľmi tmavo a niektoré miesta na ihrisku sú až veľmi tmavé, priam ich až nevidno. Počas hry môžete počuť rôzne zvuky zo štadióna, poprípade kričanie hráčov a podobne. Hra vás tak dokáže naozaj pohĺtiť do zápasu. Veľmi mi však v hre chýbajú nejaké pozápasové cutscény či už po výhre alebo prehre.

V hre nájdeme aj baseballové legendy z réalneho sveta

Hra ponúka vymyslené tímy, ligy aj hráčov. Výnimka však platí pre baseballové legendy z rôznych baseballových ér, spojených do jednej ligy v rôznych tímoch. S týmito legendami si môžete zahrať v takmer každom hernom móde a taktiež ich aj zmiešať s hráčmi zo Super Mega League (aktuálna, vymyslená liga).

Aké herné režimy hra ponúka?

V hre nájdeme plno herných režimov a každý hráč si príde na svoje. Cez online ligy, bodované online zápasy po kariéru manažéra.
Najhlavnejším ťahákom hry je určite Franchise mód, teda kariéra manažéra. Vyberiete si svoj tím, poprípade si môžete pred štartom prvej sezóny spraviť draft a v tíme budete mať iba hráčov, ktorých si vy sami vydraftujete (Shuffle Draft je novinka v tejto hernej sérii a prináša možnosť, spraviť si každý prechod kariérou výnimočný vďaka rôznym hráčom, ktorých si vydraftujete. Draft funguje na štýl deck buildingu, teda vyberáte si karty hráčov z možného výberu tak, aby ste ich čo najlepšie zapasovali do tímu.) a začínate. Prepúšťate a podpisujete nových hráčov, vylepšujete ich štatistiky, robíte dôležité rozhodnutia, manažujete súpisky tak, aby ste na ihrisku mali stále oddýchnutých hráčov a zároveň dbáte na súhru medzi hráčmi a tak ďalej.

Ďalším zaujímavým módom je online liga. V tomto režime hráte v lige proti ostatným hráčom. Problémom však je, že liga je limitovaná na 32 hráčov a tak je takmer nemožné nájsť si zápas. Pokiaľ niekoho nájdete, zvyčajne je to týpek so stovkami hodín na hre a dostanete od neho pekný výprask. Bodovaný online mód na tom nie je oveľa lepšie, matchmaking trvá dosť dlho, ale vo večerných hodinách sa vám súpera podarí nájsť aj rýchlejšie.

Ďalej hra samozrejme ponúka herné módy ako rýchly zápas, možnosť zahrať si iba jednu sezónu, poprípade čisto iba play-off a taktiež aj možnosť vytvoriť si vlastnú ligu, tím, poprípade upravovať terajšie ligy a tímy. Totižto vývojári dávaju v upravovaní tímov hráčom naozaj voľnú ruku a tak sa dá veľmi jednoducho celý tím/liga doslova prekopať od základov. Ešte viac tomu hrá do kariet to, že každý tím v lige má po prvý krát v hernej sérii vlastný, domáci štadión.

Gameplay dokáže zabaviť na stovky hodín

Dávno som nehral športovú hru, s takto zábavným gameplayom. Hru by mi nevadilo hrať aj celý večer a stále by som sa pri nej bavil. Totižto zábavné ovládanie spolu so zábavnými hernými prvkami a so super grafikou je kombinácia na nezaplatenie. Pri nadhadzovaní máte plno možností ako loptičku nadhodiť, pri odpalovaní zas ako ju odpáliť. Každý zápas je tak vďaka plno herným možnostiam naozaj jedinečný. Hráči majú špeciálne perky, ktoré im zvyšujú alebo znižujú štatistiky v daných podmienkach. Aj keď je to stále len baseball, v hre sa vám môže stať plno zábavných momentov ako napríklad to, že odpálite loptičku priamo do tváre nadhadzovača a v kombinácii s arkádovou grafikou a animáciami to naozaj vyzerá dosť komicky.

V hernej sérii SMB mám veľmi rád soundtrack. Ten síce nie je až taký dobrý ako v trojke, ale stále je to super soundtrack ktorý však budete počúvať iba v menu. Musím pochváliť aj prehľadný User Interface. Na začiatku sa môže zdať celkom mätúci, ale keď všetko poriadne pochopíte, bude vám dávať väčší zmysel. Bohužial, veľa ľudí môže odradiť absencia Českej lokalizácie.

Oplatí sa hra kúpiť, aj keď vlastním tretí diel?

Záleží. Osobne ma tretí dieľ veľmi bavil a štvrtý diel upravil väčšinu vecí, ktoré mi na trojke vadili. Hru by som si nekúpil, pokiaľ by som ju chcel hrať len príležitostne. Skôr by som ju odporučil hráčom, ktorí majú na trojke plno hodín a chceli by konečne niečo nové.

Odporúčam hru novým hráčom?

Pokiaľ by som si mal teraz kupovať svoju prvú hru zo SMB série, išiel by som do štvorky. Poprípade odporúčam vyskúšať trial v rámci EA Play predplatného. Hru si dokážu užiť aj casual hráči, vďaka detailnému nastaveniu obtiažnosti, ktoré hra ponúka. V SMB 4 nájdeme prvky simulácie zmiešané s arkádovými prvkami a tak si hru dokážu užiť aj tí, čo nejdú silou mocou za hardcore simuláciou, avšak hra sa pri zvýšení obtiažnosti môže veľmi rýchlo zmeniť na poriadný challenge.

Super Mega Baseball 4

Grafika - 7.5/10

Ovládanie - 7/10

8/10

Super Mega Baseball 4 neprináša veľa zmien, avšak zmeny, ktoré vývojári priniesli, sú doslova trefa do čierneho. Pokiaľ máte radi baseball a sériu SMB ste ešte nikdy nehrali, určite jej odporúčam dať šancu. Je to totiž jedna z mála hier, dostupná takmer pre každého hráča. Hra dokáže vyhovieť ako casual hráčom, tak aj hardcore hráčom vďaka zmiešaniu arkády a simulácie do jedného skvelého titulu.