Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Todd Howard priniesol kopec nových detailov o Starfield

O hre sa rozkecal v podcaste.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik
Starfield game screenshot 3

Veľká škoda, že Starfield nevyšiel ešte tento rok, Xbox by mal proti PlayStationu aspoň jednu výraznú exkluzivitu. Todd Howard však v novom podcaste Lexa Fridmana povedal, že odklad hry bolo správne rozhodnutie. A rovnako aj to, vydať hru len na PC a Xbox.

Z podcastu sme sa však dozvedeli oveľa viac detailov o Starfield. Napríklad aj to, že hviezdne systémy budú mať levely, vďaka čomu ich hráči budú objavovať postupne. Prinášame prepis detailov od Todda Howarda, ktorý hráči sumarizovali na reddite:

• V hre Starfield budú mať hviezdne svoje úrovne (levely)
• Hovorí, že neuviaznete vo vesmíre bez paliva. Je to "zabijak zábavy". Možno to pridajú pre hardcore režim v budúcnosti
• Robotickí nepriatelia sú potvrdení, ale väčšina robotov v hre sú úžitkoví roboti
• To, že Starfieldu na PS5 nevyjde pomáha vývojárom sústrediť sa. Hovorí, že keď išlo o konzoly, vždy sa primárne sústredili na Xbox
• Do vývoja išli zameraní na Xbox, takže exkluzivita pre nich nie je nič výnimočné. Bethesda na Xbox robila aj hru Elder Scrolls: Morrowind
• Špičkoví inžinieri Xboxu pomáhajú s vývojom Starfield na konzolách Xbox Series X/S
• Odloženie Starfieldu bolo ťažké, ale správne. Teoreticky by ho vedeli dokončiť do pôvodného dátumu (vzhľadom na množstvo zostávajúcej práce a zostávajúci čas), ale bolo to príliš veľké riziko pre tím, hru, fanúšikov a Xbox
• Howard hovorí, že v prípade Starfieldu je na všetkých vyvíjaný väčší tlak, keďže je to system seller. Robia totiž "HRU"
• Hovorí, že dáva prednosť konzolám pred PC, pretože v práci sedí celý deň pred PC
• Svet je generovaný v blokoch, ako v ostatných hrách Bethesdy. Tieto bloky vytvorili tak, aby vyzerali ako realistické krajiny, poskladali ich k sebe a potom ich obalili okolo planéty
• Todd hovorí, že mohli urobiť oveľa viac ako 1000 planét, ale rozhodli sa stanoviť limit kvôli detailnému pomenovaniu a osobitnému pocitu z každej z nich
• Todd konkrétne spomína "systém 40. úrovne", takže rôzne systémy budú mať rôznu náročnosť
• Tón hry je taký, že cestovanie vesmírom by malo pôsobiť nebezpečne a že to počas vývoja ladili
• Na planétach budú rôzne environmentálne prekážky. Zapracovali vesmírne skafandre, buffy, plyny, toxicitu, teplotu
• Svet Starfield je plný ľudí
• Iné lode prilietajú a odlietajú z hviezdnych prístavov
• Môžete skočiť do systému a vidieť nákladnú loď, iné lode vás môžu kontaktovať
• Obehy planét okolo hviezd sa uskutočňujú v reálnom čase
• Todd Howard má rád, keď sa hráč cíti sám, ďaleko od kohokoľvek na planéte
• Kdekoľvek môžete pristáť s loďou a postaviť si tam domov
• Howard miluje spoločníkov a systémy románikov v hrách a Starfield bude mať až 4 možnosti románikov, ktoré sú komplexnejšie ako vo Fallout 4

Všetky podstatné informácie a trailery z očakávaneho Starfield nájdete u nás na karte hry.

Starfield Čeština CZ titulky

Starfield a čeština? Reálna je, komentuje prekladateľ Farflame

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (2)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Najpopulárnejšie hry