Vedcom sa podarilo vytvoriť hru, v ktorej AI NPC medzi sebou samostatne komunikovali
Využili pri tom ChatGPT.
Nové jazykové modely a chatboty ako ChatGPT nás posúvajú ešte bližšie k uveriteľným herným svetom. Umelá inteligencia nedávno pre centrumher napísala článok o tom, ako NPC postavy v hrách dokážu medzi sebou komunikovať a odpovedať hráčovi.
Presne toto dosiahli vedci z univerzity v Stanforde a tím z Google Research. Podarilo sa im vytvoriť hru na štýl The Sims, v ktorej obyvatelia mestečka boli riadení čisto len jazykovým modelom ChatGPT 3.5.
Vývojári postavám vytvorili krátke bio a jednej z nich stanovili cieľ
Na začiatku tohto experimentu vytvorili 25 NPC postáv s umelou inteligenciou. Každej z nich napísali krátky popis o tom, kde žijú, aké majú rodinné pomery, koho majú za suseda, kde pracujú a aké majú záujmy a koníčky. Postavy umiestnili do mestečka Smallville a celá hra svojou pixelovou grafikou pripomína Stardew Valley. Vývojári sa však snažili viac priblížiť k simulácii, The Sims.
Na začiatku simulácie, jednej z NPC postáv napísali aj osobný cieľ - usporiadať valentínsku párty v pevne stanovenom čase. Napriek mnohým možným bodom zlyhania pri reťazi udalostí, napríklad že NPC postavy nemuseli konať podľa zámeru, mohli zabudnúť povedať ostatným, alebo zabudnúť prísť na oslavu, sa oslava skutočne odohrala a to s množstvom postáv, ktorí sa tam medzi sebou rozprávali.
NPC postavy si predávali informácie bez zásahu človeka
Tieto AI NPC postavy medzi sebou dokázali prirodzene komunikovať, prirodzene si posúvali informácie, pýtali sa na detaily, záujmy, prežívali svoj deň. Ráno si uvarili kávu, pri raňajkách sa porozprávali, neskôr išli do práce, počas dňa stretávali rôznych ľudí. To všetko v kombinácii s tým, že informácie si pamätali.
Užívateľ, teda jeden z členov tohto projektu, mohol s postavami komunikovať tiež. Mohol sa ich pýtať, či im podsúvať nejaké informácie. Autori mali aj možnosť napísať NPC postavám nejakú myšlienku a to cez "vnútorný hlas." Napríklad ak jednej postave napísali, aby začala kandidovať na starostu Smallville, postava o tom začala premýšľať a nakoniec kandidatúru oznámila svojim najbližším.
Experiment dokázal najmä to, že AI postavy si dokážu pamätať informácie, spracovať ich, na základe nich sa rozhodovať, posúvať ich ďalej a úplne prirodzene komunikovať. Dokážu tak vytvoriť živý herný svet.
Celý dokument si môžete prečítať tu. Je to ďalší dôkaz toho, že AI NPC postavy v hrách fungovať môžu a zdá sa, že práve to je budúcnosť vývoja veľkých otvorených svetov s mnohými postavami.
Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.
Zobraziť komentáre (0)
Komentáre
Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený
Prihlásiť sa