Vývojári hororovky Bureau of Contacts natrénovali AI model, ktorý sa vás bude snažiť zabiť
Bureau of Contacts v sebe spája horor, kooperáciu a novodobé technológie.
V súčasnosti zažívame obrovský boom okolo AI, ktorý začal na jeseň roka 2022, kedy spoločnosť OpenAI do sveta vypustila model generatívnej umelej inteligencie GPT.
Odvtedy sa objavilo už zopár pokusov, ktoré sa snažia vdýchnuť život NPC postavám v hrách práve tak, že ich napoja na GPT model. Dnes tu máme ďalšiu ukážku toho, ako by sa AI dala v hrách využiť.
Hororovka Bureau of Contacts príde na Steam už v Júni 2024
Chystaná hororovka Bureau of Contacts však AI využíva trocha inak. Nimi natrénovaný model neurónovej siete totižto používajú ako scenáristu. Model analyzuje správanie a dokonca aj slová hráčov a na základe nich určuje, akým smerom sa hra bude ďalej uberať.
Vývojári použitie AI na Steam stránke hry opisujú nasledovne:
- Použitie moderných technológií umelej inteligencie zaručuje faktor prekvapenia a nescriptované správanie duchov, neštandardnosť ich reakcií v rámci množiny im povolených vzorcov
- Kvalitne vyvinutá inteligencia duchov robí hru nepredvídateľnou a závislou od akcií a dokonca... slov hráčov. A verte nám, dočkáte sa odpovede
- Dávajte si pozor - počujú vás, vaše činy sa vyhodnocujú a rozhodujú o vašom osude
Nemusíte sa však báť, nástraham AI duchov nebudete musieť čeliť sám. Hru budete môcť hrať až s troma ďalšími kamarátmi. Ak všetko pôjde tak, ako má, vývojári z ukrajinského štúdia MiroWin vydajú early access verziu hry na Steame v Júni 2024.
Treba uznať, že ide o veľmi zaujímavý nápad, no úspech hry stojí a padá na kvalite výsledného modelu. Bureau of Contacts nám však ukazuje, akým spôsobom by sa AI modely dali zapracovať do hier.
"Bureau of Contacts" horror game: teaser
Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.
Zobraziť komentáre (0)
Komentáre
Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený
Prihlásiť sa