Posledná epizóda

CH Podcast #45 - Máme nový web, zahrali sme si God of War Ragnarok, tipujeme Hru roka

30. November 2022

Naša letná prestávka trvala dlhšie, ako sme si priali, ale sme späť! V najnovšej epizóde nášho CentrumHer podcastu sme sa porozprávali o našom novom webe. Hlavne o tom, ako prebiehala zmena, ako sme web testovali ale aj to, čoho sme sa pri prechode na nový systém báli najviac. Ak ste náš nový web ešte nevideli, určite si ho choďte pozrieť!

Obísť sme nemohli ani God of War Ragnarok. Hru sme hrali všetci a tak sme sa o nej pomerne rozsiahlo pobavili. Samozrejme, spoiler free!

A obísť sme nemohli ani blížiaci sa galavečer, kde sa dozvieme meno Hry rok. Prebrali sme si naše tipy na toto prestížne ocenenie. A v rámci debaty sme zablúdili aj k Xboxu, ktorý mal skvelý rok, akurát mu chýbali exkluzivity.

20-ročná hra Elder Scrolls 3: Morrowind vyzerá vďaka Nvidia RTX Remix ako remaster

Staručkým hrám svitá na lepšie časy.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

23. September 2022

Elder-Scrolls-3-Morrowind-RTX-enhance

Nvidia na svojej nedávnej konferencii okrem nových grafických kariet rady RTX 40 a upscalingu Nvidia DLSS 3, predstavila aj Nvidia RTX Remix. Ide o sadu nástrojov, vďaka ktorým môžu moderi veľmi jednoducho oživiť staré hry. Nvidia RTX Remix totiž v jednom balíku spája umelú inteligenciu pre upscaling textúr, nástroj na pridanie RayTracingu ale aj DLSS 3.

Moderi tak získajú veľmi efektívne možnosti pre oživenie starých hier. Doteraz na "remasterovanie" bol potrebný tím programátorov, grafikov, dizajnérov a RTX módy do hier vznikali len výnimočne. Navyše, mnoho z týchto starých hier bežali v 32-bitových enginoch, ktoré nedokázali využiť viac ako 3GB pamäte. A to znemožňovalo napríklad použitie textúr vo vysokom rozlíšení.

Nvidia RTX Remix toto všetko zmení. Cez nástroj RTX Remix Runtime budú moderi môcť prehnať hru a Remix z nej vytvorí identickú kópiu v 64-bitoch. Do tohto prostredia potom moderi môžu vkladať ďalšie modely, efekty a assety z rôznych knižníc.

RTX Remix tiež automaticky prerobí textúry, vygeneruje im normálové mapy a vygeneruje až 4x vyššie rozlíšenie. Vďaka umelej inteligencii všetky materiály v hre dostanú physical-based materiály, ktoré už dokážu odrážať lúče raytracingu. No a nakoniec aby raytracing mal čo renderovať, Remix dovolí moderom pridávať skutočné svetlá na scénu, či žiarivé textúry.

Výsledkom je dokonalý "mód" ktorý kompletne prekope starú hru, vdýchne jej nový život, nové svetlo, ostrosť a atmosféru. Nvidia prezentovala Remix na videu z Elder Scrolls 3: Morrowind, ktorý pôvodne vyšiel v roku 2002.

No a my sa už teraz nevieme dočkať, kedy vyjde takýto mód na GTA San Andreas, Mafiu 1 alebo Max Payne. Alebo pre hry vydaní ešte pred rokom 2000.

Titulný obrázok Youtube videa

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Nvidia RTX 30 - Cena, Dátum vydania, Špecifikácie, Výkon

Nvidia RTX 30 - Cena, Dátum vydania, Špecifikácie, Výkon

Všetko, čo vieme o nových grafických kartách Nvidia GeForce RTX 30

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Takto budú vyzerať grafiky Nvidia RTX 40 od známych výrobcov

Takto budú vyzerať grafiky Nvidia RTX 40 od známych výrobcov

V ponuke je aj referenčná karta priamo od Nvidie.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Vráti Nvidia kartu GTX 1080 Ti do výroby? Prvé kusy sú už vonku

Vráti Nvidia kartu GTX 1080 Ti do výroby? Prvé kusy sú už vonku

Aj v roku 2021 sa vyrába grafická karta z roku 2017.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Nvidia oznamuje DLSS 3, evolúciu upscalingu hier

Nvidia oznamuje DLSS 3, evolúciu upscalingu hier

Sľubuje ďalšie navyšovanie výkonu v hrách.