AMD na CES odhalí FSR4, Nvidia zase DLSS 4
PC hráčov čakajú očakávané novinky.
![AMD FSR 4](/uploads/placeholder.webp)
Už dnes večer začínajú konferencie technologických firiem, ktoré sa zúčasnia veľtrhu CES 2025 v Las Vegas. Event oficiálne začína zajtra, no už dnes večer o 20:00 bude naživo vysielaná konferencia AMD, na ktorej firma predstaví nové grafické karty, nové procesory X3D a upscaling technológiu FSR4.
Press konferencia Nvidie sa bude vysielať naživo v Utorok o 03:30 ráno. Novinky z oboch konferencií prinesieme aj na našich stránkach, nájdete ich pod tagom AMD a Nvidia.
AMD FSR4 exkluzívne pre karty Radeon RX9070?
Spoločnosť AMD sa chystá odhaliť novú generáciu upscalingovej technológie AMD FidelityFX Super Resolution 4 (FSR4), ktorá PC hráčom umožňuje hrať hry vo vyššom rozlíšení s vyššou snímkovou frekvenciou. Technológiu rovnako využívajú aj konzoly.
Technológia je vyvíjaná špeciálne pre karty RDNA 4, teda je možné, že pobeží len na karte Radeon RX 9070 a novších. FSR4 prinesie lepší upscaling, vyšší výkon pri FSR a Frame Generation a tiež zníženú odozvu vďaka technológii Anti Lag 2. AMD sa tak pravdepodobne vydá cestou Nvidie, ktorá najnovšie funkcie DLSS 3.5 zamkla za karty rady RTX 4000 a neskôr ich dostali staršie karty.
Nvidia ukáže DLSS 4 s neurálnym renderom
Nvidia na CES prinesie nové karty rady GeForce RTX 5000. Spolu s nimi by mala firma odhaliť aj novú generáciu upscalingu, Deep Learning Super Sampling 4 (DLSS 4). Nebude teda vylepšovať DLSS 3 ani 3.5 a vylepšenia prinesie len u DLSS 4, čím bude hráčov motivovať ku kúpe nových drahších kariet.
DLSS 4 má priniesť lepší výkon, vyššie generovanie snímok aj odstránenie niektorých známych artefaktov, ktoré je stále možné pri upscalingu pozorovať. DLSS 4 však prinesie aj novinku - neural rendering. Ten by mohol dokázať "generovať" vyššiu kvalitu textúr, ktoré sú inak skomprimované a vďaka tomu by mohli 8GB karty podať vyšší výkon. Tiež by mal neural rendering v reálnom čase prekresľovať obraz hry a generovať napríklad ďalšie detaily, ktoré inak v engine nie sú.
Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.
Zobraziť komentáre (0)
Komentáre
Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený
Prihlásiť sa