Battlefield 1 Recenzia

Battlefield 1 - Recenzia

Battlefield 1 znova musí ukázať Acitivisionu, že cesta k úspechu je v minulosti, nie budúcnosti. A je to fakt pecka.

Electronic Arts a DICE tento krát skúsili niečo úplne nové. Príbehovú kampaň rozkúskovali do takzvaných „War Stories“ v ktorých nevystupuje jeden hrdina, alebo jedna jednotka, ale množstvo ľudí so svojimi príbehmi. Každý z týchto príbehov sa skladá z niekoľkých misií a síce vám kampaň zaberie len niečo cez šesť hodín, dokonale si ich užijete. A keďže sa tieto príbehy odohrávajú na rôznych frontoch prvej svetovej vojny, stereotyp z prostredia nehrozí ani náhodou.

Až mi je trochu ľúto, že príbehy končili tak rýchlo. Päť mini-kampaní a ich relatívne rýchle ukončenie môžu vyvolať podozrenie, že sa s postavami nestihnete ani stotožniť a obľúbiť si ich. To nebol môj prípad, pretože špičková technická kvalita kampane s dokonalými emóciami v tvárach hrdinov ma k nim prikovala od prvej chvíle. Či už to bol vodič tanku - nováčik, podvodník v kokpite lietadla, alebo ženská sólo bojovníčka proti Osmanskej ríši. Fakt čo sa týka výpravy, technického spracovania a vysoko kvalitných prestrihových renderovaných scén, je to jedna veľká parádička.

Kampane sú veľmi svieže a vyskúšate si v nich takmer všetko – od bojov v prvej, najkrvavejšej línii až po stealth misie v lesoch, či mestách obsadených Nemcami. Určite tu bol priestor na viac, napríklad na nejakú misiu z pohľadu opačnej strany bojiska za Nemcov alebo Osmanov, však tento konflikt sa odohrával naprieč celou Európou aj Áziou. Rozhodne to nie je historicky akurátna výprava do minulosti, ale je to zatiaľ najlepší pohľad na prvú svetovú vojnu, akú sme kedy v hrách videli.

Prvá svetová uviedla množstvo nových zbraní vrátane prvých tankov, bombardérov a bojových lodí. To všetko budete mať možnosť ovládať či už v singleplayeri alebo multiplayeri. Dostanete sa aj do roly ľudského tanku s masívnym brnením a človek sa cíti nezastaviteľný. Aj tak má kampaň správnu dávku obtiažnosti a striedajú sa úrovne, kedy treba odolať vlne nepriateľov, alebo ich likvidovať vlastným spôsobom. K stealth hraniu prispievajú aj rôzne herné mechaniky, ako útok z blízka, prilákanie pozornosti, či niektoré zbrane s dobovým tlmičom. Kampaň je skutočne výborne vyvážená, nech hráte ktorýkoľvek z piatich príbehov, je to najlepšia kampaň v Battlefielde od Bad Company 2.

Na rozdiel od inovatívnej kampane, v multiplayeri Battlefield 1 sa toho veľa nezmenilo. Stále je to squad-based strieľačka, kde sa hrá najmä na tímovú hru. Ostali tu herné módy Conquest, Rush, Team Deathmatch či Domination, v ktorých hrá hlavnú rolu obsadenie určitých bodov, či prostý počet životov na jednej alebo druhej strane. V štandardných nájdete okrem toho aj nový herný mód „War Pigeons“ ktorý znie smiešne, ale do zasadenia hry sa hodí perfektne. Tím musí na mape nájsť holuba, držať ho dokým sa nenapíše správa a následne ho vypustiť. Ten, kto vypustí holuba, na nepriateľský tím privolá bombardovanie.

Úplne nový herný mód je aj Operations a je takou veľkou novinkou, že si v menu vyslúžil aj vlastnú sekciu. Operations je vlastne simulácia ťaženia vojsk proti nepriateľom. Skladá sa zväčša z dvoch máp, pričom každá mapa je rozdelená na niekoľko sektorov, alebo povedzme pásiem. Každé pásmo mapy má tiež niekoľko vlajok, ktoré je nutné obsadiť naraz, aby sa tím mohol posunúť do ďalšieho pásma. Ak sa tímu podarí prejsť cez všetky pásma, posúva sa hra na druhú mapu. Ak sa to tímu nepodarí, má ešte dva pokusy, pričom sa do hry zapájajú Behemoti.

To sú obrovské bojové stroje z čias prvej svetovej, ktoré v móde Operations rapídne menia hru, ak sú v správnych rukách. Hovorím o bojovej lodi, obrnenom vlaku alebo vzducholodi, ktorá sa majestátne vznáša nad bojiskom. Operations preverí hlavne tímovú súdržnosť a schopnosť rozdeliť sa, aby bolo možné obsadiť body naraz a posunúť sa vpred. Dokonca je tu na výber zo zápasov pre 40 alebo 64 hráčov, osobne si z menšej hry nenesiem príliš pozitívne dojmy, pretože tím väčšinou vôbec nespolupracoval. Vtedy to má strana obrancov oveľa ľahšie.

Battlefield 1 v multiplayeri ponúka na výber 4 základné herné triedy, pri ktorých sa viete vyhrať s vybavením. Začiatky sú v hre ale veľmi kruté a zhruba do desiateho levelu v podstate ani nemáte z čoho vyberať. Zbraní je v hre dosť málo a v inventári nájdete skôr ich rôzne variácie. Na druhej strane pochvaľujem originálne vybavenie pre medika, útočníka, podporu aj snipera. Nájdete tu C4, toxický granát, raketovú pušku proti tankom, protitankový granát, alebo periskop, ktorý môžete využívať na označenie nepriateľov z bezpečia zákopov. Okrem týchto tried sú tu nejaké sub-classy, ako tankista, pilot, či jazdec na koni. Čas od času sa na mape objaví aj špeciálne brnenie s guľometom, či plameňometom, kto prvý vezme, ten prvý melie. Celkovo mi multiplayer prišiel oveľa rýchlejší, ako napríklad v Battlefield 3 a miestami som mal pocit, že hrám COD. Vadilo mi napríklad že tu nie je žiadna spawn ochrana a po oživení spoluhráčom nemám nad postavou niekoľko sekúnd kontrolu. Takýchto detailov, ktoré mi vadia je tu viac, v bete som to nejak neregistroval, snáď všetko ešte doladia.

V menu Battlefield 1 nechýba tradičný prehliadač serverov, ktorý sa teraz múdro presunul z webu priamo tu, takže na službu Battlelog už môžete zabudnúť. Ostali napríklad Battlepacky, ktoré náhodne padajú hráčom po skončení zápasu. Odmeny z Battlepackov sú väčšinou kozmetické a čakal by som od nich viac. Šanca, že vám padne Battlepack je malá, ešte menšia že vám padne niečo užitočné. Zaujímavé ale je, že vývojári tu vôbec nepridali mikrotransakcie a herná mena Warbonds je určená len na odomykanie zbraní. Sú tu aj medaily - akési výzvy v rôznych disciplínach, ich splnenie je ale totálne nedocenené.

PC verzia je obohatená o obrovské množstvo nastavení grafiky, aj HUD (nastavenia obrazovky určite nájdete aj v konzolovej verzii) a nemal som s ňou absolútne žiadny problém. Ani raz mi nespadla, servery sú stabilné takže tento štart EA zvládlo konečne na jednotku. Graficky hra vyzerá znova absolútne fantasticky, ako dnes už každá hra na Frostbite, najmä Argonské lesy alebo púšť na Sinajskom polostrove. Čo sa deštrukcie týka, rozbiť sa tu dá komplet všetko okrem vlajky a nejakých statických mestkých budov a budete prekvapený, ako mapa vyzerá po ukončení bojov. Dokonca v zemi vznikajú obrovské krátery, ktoré môžete využiť ako krytie. Všetko dopĺňa špičkový kvalitný zvuk a fakt úžasná hudba, za toto obrovské plus.

Battlefield 1 ma najviac očarila v kampani, tá je svieža, nádherná, zaujímavá, dynamická a emotívna. Dala by sa jej vytknúť snáď len jej dĺžka, inak nič. Multiplayeru som ako veterán série nemohol akosi prísť na chuť. Nakoniec to bolo ani neschopnosťou tímov, málo spolupráce a celkovo menej taktiky a viac rýchlosti. Obsahu tiež mohlo byť viac, najmä zbraní je málo. Asi si to šetria do ďalších DLC. Myslím ale že nikto nespracoval ešte prvú svetovú tak dobre, ako Battlefield 1.

Objednajte si základnú, alebo zberateľskú edíciu Battlefield 1 z XGames.sk a poštovné máte zadarmo

Battlefield 1

Multiplayer - 8/10