Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Denuvo: Všetky produkty sa dajú cracknúť

"Našim cieľom je ale ochrániť úvodné predaje pred pirátmi," hovorí Elman Fischer z firmy Denuvo. 

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik
Denuvo

Na stránkach Gamesindustry sa objavil zaujímavý článok. Vyspovedali v ňom Elmana Fischera, riaditeľa predajov vo firme Denuvo. Tá sa špecializuje na vytváranie anti-tamper ochrany pre hry a softvér, teda vytvára protipirátsku ochranu. Denuvo ochrana je momentálne najsilnejšia a pirátom odoláva najdlhšie, no vzostupy sa nezaobišli bez pádov. Firma si je vedomá, že nedokáže hry ochrániť pred pirátmi do nekonečna. Ich poslanie je však ochrániť úvodné predaje, ktoré sú často v hernom priemysle tie rozhodujúce. Už po úvodných predajoch (povedzme za prvý mesiac) môže vydavateľ značku vyhlásiť za úspešnú, či za sklamanie.

Firma Denuvo sa za tie roky rozrástla zo 45 zamestnancov na viac ako 1000 a čoraz viac spoločností, nie len herných, si kupuje ich služby. Okolo hier samozrejme je stále istá kontroverzia, pretože niektorí tvrdia, že ochrana Denuvo spomaľuje chod hry. Nikdy to ale nebolo potvrdené a Denuvo úspešne chráni niektoré tituly aj roky po vydaní. Napríklad For Honor je bez cracku už 562 dní, ochrana Denuvo chráni aj Star Wars Battlefront 2, A Way Out, Unravel 2 aj Jurrasic World: Evolution.

Podľa Fischera je scéna crackerov ako súťaž. Jednotlivé crackerské skupiny sa predbiehajú v tom, kto crackne hru prvý a budujú si tým prestíž. S crackermi vlastne súťaží aj Denuvo - v tom ako dlho hra ostane chránená. "Našim cieľom je ochrániť úvodné predaje a to aj robíme. Samozrejme, že by sme chceli hru ktorú nie je možné cracknúť, ale to proste nie je možné v hernom priemysle," povedal pre Gamesindustry. Tiež si myslí, že existuje skupina ľudí - pirátov, ktorých po niekoľkých týždňoch alebo mesiacoch prejde trpezlivosť a namiesto čakania na crack si hru proste kúpia. Je to síce malé percento, ale pri počte 100+ miliónov hráčov na Steame je aj jedno percento číslo, ktoré radikálne ovplyvní predaje hry.

Okrem Denuva existujú aj iné, účinné formy ochrany hier pred pirátmi. Blizzard ich napríklad vydáva exkluzívne na Battle.net a všetky hry sú prakticky stále online. Dokonca aj uPlay a Steam tituly, ktoré bežia online, sú chránené.

Niektoré tituly s Denuvom boli ale cracknuté v priebehu niekoľkých dní. Príkladom je napríklad Resident Evil 7, hra bola cracknutá v priebehu týždňa s na PC sa predala len desatina zo všetkých predaných kusov na PC, Xbox One a PS4. Pirátstvo má teda stále veľký vplyv na predaje.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Najpopulárnejšie hry