Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Days Gone screenshot

Face2Face: Days Gone 2 nebude, pretože prvá hra nepasuje do portfólia Sony

Darmo si hráči pýtajú Days Gone 2, pre Sony hra aktuálne nemá zmysel.

Profilový obrázok autora článku - Marek Jaroš Marek Jaroš

Days Gone, hra z roku 2019, je perfektným príkladom porekadla - sto ľudí, sto chutí. Lukáš dal hre v jeho recenzií viac než dobré hodnotenie 8.8/10. Avšak vo svete už hra taká úspešná nebola. Days Gone si vo väčšine prípadov odnášalo skôr priemerné hodnotenia. Aj preto je dnešný priemer hry na Metacritic len 71/100.

A hoci o kvalitách hry by sa dalo polemizovať, jedno je isté - Sony od nej chcelo, jednoducho, viac. S trochou zveličenia by sa dalo povedať, že Days Gone Sony pokazilo imidž.

Playstation Studios - Spoločnosť, kde sa ráta len úspech

Za posledné roky sme si zvykli, že Sony vydáva vysoko produkčné hry, ktoré často ašpirujú na ocenenie Hra roka. Od roku 2015 mala spoločnosť v kategórii Hra roka na The Game Awards nominovaný vždy aspoň jeden titul, pričom neraz tam mala viacerých zástupcov.

Sony zviťazila dvakrát - v 2018 s hrou God of War a v roku 2020 s The Last of Us Part 2. Jej ďalšie hry ako Uncharted 4, Horizon Zero Dawn či Ghost of Tsushima našli premožiteľov. Jedno však tieto hry majú spoločné. U kritikov si vyslúžili vysoké známky. A to je presne to, čo sa u Sony ráta.

S trochou zveličenia by sa dalo povedať, že Days Gone Sony pokazilo imidž.

Snaha profilovať konzolu Playstation ako miesto, kde okrem multiplatformových hier ako FIFA či Fortnite, dostanete aj vysokokvalitné príbehové exkluzivity, stála Sony veľa času a peňazí. No a Days Gone, ktoré v recenziách prepadlo, toto kritérium skrátka nespĺňa.

Hra mala pri vydaní viaceré technické problémy a na základnej verzií PS4 to bolo miestami dosť zlé. Okrem toho priniesla mierne nadpriemerný príbeh, ktorý doplácal na zlé dávkovanie a veľa ničím nezaujímavých misií. To neznie ako Playstation exkluzivita™. Tie sú známe bezchybným technickým prevedením, prekrásnou grafikou a zaujímavým príbehom. Z tohto pohľadu Days Gone do portfólia Sony nepasuje. A načo robiť pokračovanie hry, ktorá (podľa kritérií Sony) prepadla?

Days Gone Metacritic

Vedúci vývoja Days Gone: "Skóre na Metacritic je pre Sony všetkým"

Days Gone 2? Hanbu sme si už urobili, tak načo aj druhýkrát?

Z tohto pohľadu dáva stopnutie projektu na Days Gone 2 zmysel. Sony, ktorá nemá toľko peňazí ako Microsoft, jednoducho musí/chce hrať na istotu. Aj preto prioritizuje štúdia ako Naughty Dog, Santa Monica či Guerrilla Games. Sú to štúdia, ktoré v posledných rokoch dostali veľa peňazí, no ešte viac ich zarobili. A ako bonus priniesli sebe, ale aj Sony ako vydavateľovi niečo, čo si za peniaze nekúpite - prestíž.

Avšak, spoločnosť nad vývojármi z Bend Studio nezlomila palicu. Práve naopak. Dala im druhú šancu a štúdio aktuálne začína pracovať na svojej novej hre. Days Gone 2 to zrejme nebude, najskôr nejaká nová IP. Každopádne, je to ich druhá šanca ukázať sa a poučiť sa z chýb, ktoré pri svojej prvej veľkej hre urobili. Je to šanca presvedčiť vedenie spoločnosti o tom, že Bend Studio patrí do portfólia Sony ako plnohodnotné štúdio, a nie len ako pomocná sila.

Viac kritických článkov nájdete v samostatnej kategórii Face2Face.

Playstation Studios

Sony má obsesiu v AAA hrách, menšie hry odsúva bokom

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Marek Jaroš

Marek Jaroš

The Last of Us, Life is Strange či God of War, to je moje 😄 S Lukášom to na webe ťahám už od roku 2013. Navyše, od mája 2020 ma môžete počuť aj v našom CH Podcaste.

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články