Helldivers 2 Recenzia PC PS5

Helldivers 2 - Recenzia

Zahrali sme si novú strieľačku na PC aj PS5.

Helldivers 2 je nová akčná kooperatívna strieľačka z pohľadu tretej osoby, ktorá nadväzuje na menej známu hru Helldivers z roku 2015. Jednotka ponúkla pohľad zhora, naopak, druhý diel vás zasadí priamo do centra diania, vďaka kamere nad ramenom. Stanete sa Helldiverom, bojovníkom za ľudskú rasu, ktorá v galaxii šíri demokraciu tým, že vyhladí všetky podradené či nepriateľské rasy.

Relatívne vtipnou premisou hry vás prevedie úvodný filmeček, ako aj základný tréning Helldivera. Celá hra je potom ladená do tematiky nadradenosti ľudskej rasy, čo dokazujú početné hlášky postáv o demokracii a oslobodení. Postup hrou je potom zdieľaný medzi všetkými hráčmi Helldivers 2, ktorí sa spoločne usilujú o oslobodenie sektorov galaxie a planét okolo Super Zeme.

Na úvod si vytvoríte postavu a pomenujete svoju loď, ktorá sa s vami presúva nad planétu, nad ktorou plánujete zoskok do akcie. Tieto efektné animácie, spolu s ďalšími vesmírnymi loďami ostatných hráčov v okolí, dotvárajú dojem, že galaxia je skutočne zdieľaná, živá a vy ste jej súčasťou. Na lodi tiež nájdete terminály pre vylepšenia lode, pasívne bonusy ale aj vybavenie, či minihru. A ak sa k vám pripoja spoluhráči, budú sa s vami prechádzať na jednej lodi.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Helldivers 2 Launch Trailer

Helldivers 2 Launch Trailer

Helldivers 2 je vlastne Deep Rock Galactic mixnuté so Starship Troopers

Gameplay hry je extrémne podobný hre Deep Rock Galactic, ktorá patrí medzi najlepšie kooperatívne tituly, aké kedy vyšli. V zásade zoskočíte na rozsiahlu mapu na povrchu planéty, kde je treba splniť niekoľko objektívov. Cestou k nim môžete plniť aj vedľajšie úlohy a získať tak nejakú korunu, XP alebo odznak navyše. Na všetko je vyhradený čas, do ktorého sa treba zmestiť, čo zvyčajne nebýva žiadny problém. Cieľom je však splniť misie, prežiť a extrahovať sa z mapy.

Po zoskoku na planétu tiež máte možnosť si privolať „Stratagems“ čo je vlastne podpora z vašej materskej lode na orbite. Zhodiť si môžete nové zbrane, zásoby, ale aj strelné veže, míny, letecké bombardovanie, plošné salvy a obrovské bomby, ktorými môžete ničiť svoje ciele. Tieto podporné útoky však neprichádzajú okamžite, takže pri ich zhodení treba kalkulovať s časom dopadu a pratať sa z toho miesta, čo vám sily stačia.

Stratagems pôsobia extrémne uspokojivo a neskutočne efektívne. Hniezdo chrobákov môžete rozbiť jedným dobre cieleným bombardovaním, alebo to poliať napalmom a potom už len naslepo sypať náboje. Samotné odpaly a útoky z orbitu môžete vidieť na vlastné oči zo zeme, stačí sa pozrieť nahor, čo znovu podčiarkuje skvelý pocit z prítomnosti orbitálnej lode.

Skvelé na tom je, že tých útokov môžete mať navolených hneď niekoľko a relatívne často ich môžete používať. Vývojári tak neobmedzujú hráčov na jeden, dva masívne útoky za hru, ale naopak, vyzývajú k ich používaniu, čo vám potom uľahčuje boj o prežitie. Aké útoky si do misie berú ostatní, môžete vidieť na štartovacej obrazovke pred každou misiou.

Akcia ako z filmu

Pocit z hrania Helldivers 2 je absolútne skvelý. Budete sa cítiť ako v Starship Troopers. Hru neustále sprevádzajú obrovské výbuchy, granáty, hordy chrobákov (aj iných nepriateľov) a projektily lietajúce vzduchom do všetkých smerov. K tomu pocit zo zbraní je výborný, majú ten správny „kick“ a projektily majú efektívnu údernú silu. Streľbu si budete užívať, nech už to bude z akejkoľvek zbrane. Nábojov je takmer vždy dostatok takže budete sypať náboje do nepriateľov, akoby nebol zajtrajšok.

Neodporúčam hrať Helldivers 2 osamote. Sólo hra je výrazne náročnejšia, ako v kooperácii, lebo vás nemá kto podržať, odlákať pozornosť, Stratagems nie sú zhodené tak často a celá misia pôsobí stresujúco. Naopak, v kooperácii je to bezkonkurenčná zábava aj vďaka tomu, že si občas zabijete parťáka.

Čo sa samotnej hry týka, vidím tu hneď niekoľko drobných negatív. Napríklad, vaša postava nevie skákať, čo by iste prispelo k jej mobilite na bojisku. Ukončenie zápasu tiež trvá celkom dlho, lebo musíte sledovať udeľovanie odmien a nejde to preskočiť. Tiež je na zváženie, či zbrane schované v battle-passe nie sú Pay2Win, hoci nejde o PvP, ale o PvE hru.

Grafika na výbornú

Pochváliť musím aj grafiku. Rôzne planéty, na ktorých sa misie odohrávajú, sa od seba dostatočne odlišujú a z každej srší originalita. Vývojári prostredia okorenili o perfektné atmosferické efekty, ako volumetrickú hmlu, cez ktorú mesačné lúče razia spoza stromov.

Parádne sú aj púštne búrky, explózie, oheň a ďalšie efekty, či už vo dne, alebo v noci. Nezaostáva ani zvuk. Efekty sú na vysokej úrovni a hrou vás bude sprevádzať aj ikonický soundtrack. Ten sa po čase trochu opočúva, keďže tóny sa neustále opakujú.

Servery tejto hry po vydaní sú katastrofou

Čo vás rozhodne môže odlákať od instantnej kúpy je aktuálny, otrasný stav serverov Helldivers 2 krátko po vydaní. Je až na hanbu, že hra vydaná firmou Sony Interactive Entertainment nedokáže pokryť dopyt hráčov, ktorí si za hru zaplatili. A to sa nebavíme o miliónoch, ale „len“ o pár stovkách tisíc hráčov naraz na PS5 a PC.

Do Helldivers 2 sa nedá prihlásiť na prvú šupu, načítanie zoznamu priateľov trvá celé minúty, matchmaking vám bude hlásiť, že host je nedostupný, itemy v obchode sa nedajú kúpiť a hra vás dokonca odpojí v strede misie. Čo je však najhoršie, po skončení misie nedostanete žiadne odmeny, žiadne XP, medaily ani peniaze. Tridsať minút hrania v ťahu. Keď sa vám to stane 3-4 krát po sebe, hru vypnete a frustrovaní idete späť.

Hra je neuveriteľne zábavná, má skvelé herné mechaniky a parádny pocit z boja. Náhodné situácia pôsobia ako z akčného filmu a to jadro, takzvaný gameplay loop, skvele dávkuje akciu aj taktiku. Ďalší obsah v budúcnosti má byť zdarma, takže sa hráči majú na čo tešiť aj ďalšie mesiace. Helldivers 2 však trpí katastrofálnym stavom serverov a tak odporúčam sa do nej pustiť až neskôr, keď počiatočný ošiaľ hráčov trochu opadne.

Helldivers 2

Technický stav - 6/10

8/10

Helldivers 2 je skutočne skvelá akčná strieľačka, ktorú si najviac užijete v kooperácii. Ponúka dostatok obsahu, akčné, ale aj vtipné momenty a všetko je zabalené do moderného vizuálu. Kvôli technickým problémom so servermi sa pripravte aj na poriadnu dávku frustrácie.