Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Ken Levine prezradil, prečo prestal robiť hry Bioshock

Teraz pracuje na hre Judas v Ghost Story Games.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik
Bioshock games wallpaper

Hoci 2K Games dnes pracuje na pokračovaní série Bioshock, už za ňou nebude stáť vizionár Ken Levine. Práve on bol ten, ktorý vymyslel svet tejto kultovej série a priniesol prvú hru Bioshock v roku 2007. Tá definovala FPS žáner a priniesla jedinečné herné mechaniky, spojené s fantastickým rozprávaním sveta.

Dnes už pracuje na novej hre s názvom Judas, ktorú tvorí vo svojom novom štúriu Ghost Story Games. Judas mierne Bioshock pripomína, hra totiž bude zasadená do podobne prepracovaného sveta. Jeho posledná hra Bioshock Infinite vyšla v roku 2013.

game-page-ss-04

Tvorca Bioshock prichádza s novou hrou Judas

Pre podcast Sacred Symbols prezradil Ken Levine dôvody, prečo s touto značkou skončil:

"Viem, ako hlúpo to môže znieť. Viem, že mám obrovské šťastie, že som mal úspešnú hru, ale istým spôsobom vás to chytí do pasce, že? Pretože si hovoríte "dobre, uspel som raz a teraz to musím urobiť znova".

Predtým som s BioShockom očakával... spoluzakladateľ Irrational Jon Chey a ja sme vtipkovali že ak predáme milión kópií hry, náš život sa vtedy môže skončiť a budeme úplne šťastní.

Ale predalo sa jej oveľa viac. Potom to bolo naopak, čo keď sa nepredá? Je tu kopa premenných... Čo to znamená? Myslím, že to môže viesť k nezdravému uvažovaniu o súťažení so sebou samým.

Pamätám si, že som prišiel, v roku 2009 sme mali v New Yorku oznámenie [BioShock Infinite] a jeden z mojich obľúbených redaktorov mi povedal: "Kene, vieš, minule ťa všetci podporovali, pretože si bol outsider. Tentoraz pôjdu po tebe". Pomyslel som si, že mal asi pravdu. Taký je prirodzený kolobeh vecí - nebol som vyčlenený. Všetci fandia outsiderom, a ak majú veľký úspech, potom sa tak trochu všetci tešia, keď zakopnú. Je to úplne prirodzené.

Rozhodol som sa, a to bolo na mne, že chcem ešte väčšie publikum. Chcel som niečo ako blockbuster typu Call of Duty. Takže veľká časť Infinite bola navrhnutá tak, aby sa pokúsila osloviť ešte širšie publikum.

Problém bol v tom, že to nebol typ hráča, ktorým som bol. Nehrám veľa hier pre viacerých hráčov, pretože v nich nie som veľmi dobrý a mám rád skôr čudné, šprtacie hry. Väčšinou hrám rád indie rogueliky a strategické hry, napríklad XCOM. Miloval som Midnight Suns. Som veľkým fanúšikom Jakea Solomona, je to génius.

Myslím, že som sa v tom tak trochu stal svojím vlastným najväčším nepriateľom, a jedným z dôvodov, prečo som potom prestal robiť hry BioShock, je, že... nemal som sa o čo oprieť. Nemôžete opäť súťažiť sami so sebou. To nie je správne a nie je to zdravý spôsob, ako žiť svoj život.

Takže som nechcel robiť ďalšiu hru BioShock. Nemám nič proti BioShocku, len práca na ňom nebola super zábavná, pretože som si tak trochu postavil pascu."

Levine chcel tým povedať, že značka sa ubrala nesprávnym smerom práve pre to, že sa chcel svojou hrou zapáčiť širšiemu publiku, predať viac kusov. Napokon sa však rozhodol, že týmto smerom nechce ísť a svoj čas a energiu venuje do úplne novej značky, ktorá nemá žiadne pozadie ani históriu. Ako to s Judas napokon dopadne môžete sledovať na našej karte hry.

Titulný obrázok Youtube videa

Judas game wallpaper_113314

Judas, nová hra Kena Levina, vyjde do dvoch rokov

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Najpopulárnejšie hry