Logitech G Pro Wireless Recenzia

Logitech G Pro Wireless League of Legends Edition - Recenzia

Bezdrôtová herná myš s motívom League of Legends.

Pod ruky sa mi dostala ďalšia myš od Logitechu, zameraná na kompetetívne hranie. Logitech G Pro Wireless nie je nová myš, na trhu je už pár rokov, ale nedávno bola vydaná séria produktov s motívom League of Legends a práve na túto verziu myšky som sa pozrel v recenzii. Hoci LOL Edition bola vydaná neskôr, stále má nedostatky originálnej verzie z roku 2018. Naopak, dizajnovo sa Logitechu práve táto verzia podarila.

Logitech G Pro Wireless je zabalená v jednoduchej krabičke s viečkom, pod ktorým sa hneď skrýva myš. Pod myškou sa potom nachádzajú sprievodné dokumenty, nabíjací kábel, USB prijímač ale aj redukcia, keby že náhodou si chcete tento USB prijímač pichnúť do portu niekde priamo na stole, nie do PC.

Jednoduchý dizajn, vhodný pre pravákov aj ľavákov

Myš G Pro Wireless má extrémne jednoduchý dizajn, ktorý padne do ruky každému. Treba však vyzdvihnúť, že ide o symetrickú myš – vhodnú pre pravákov, aj ľavákov. Logitech myš vytvoril tak, aby ju naplno mohli využívať obe tieto skupiny hráčov. Bočné tlačidla sa tak dajú vymeniť, vďaka čomu si môžete vytvoriť jedno až štyri funkčné bočné tlačidlá. Ak tlačidlá využívať nechcete, v balení nájdete záslepky. To však prináša so sebou aj nie úplne plnohodnotný komfort u pravákov, ktorí majú tendenciu si kupovať ergonomické myšky vytvorené pre pravákov.

Čo sa klikania tlačidiel týka, ide o typický jemný „click“ zvuk mechanických spínačov, ktoré Logitech vo svojich myšiach používa. Pri používaní myši pravou rukou sa mi zdalo, že ľavé tlačidlo má trochu vyšší tón, ako pravé, ale pri klikaní ľavou rukou bol zvuk identický. Bočné tlačidlá sú od hlavných trochu tichšie no najviac exceluje koliesko – to je pri klikaní a rolovaní absolútne tiché.

Myš v dlani sedí výborne. Vďaka jednoduchému dizajnu a oblým hranám nič nezavadzia. Na hornej strane nájdete klasicky dve tlačidlá, koliesko (rolovanie plus klik, bez bočného náklonu), nad kolieskom sú drobné diódy na zobrazenie DPI a na bočných stranách sú dva páry tlačidiel. Prepínač DPI je neštandardne, na spodnej strane myšky. To môže vadiť hráčom, ktorí priamo počas zápasu zvyknú prepínať DPI (napríklad hráči Battlefieldu), avšak ak vám to nevadí, zvyknete si.

Prepínač DPI na spodnej strane a starý USB štandard

Na spondej strane nájdete aj vypínač, senzor HERO a tiež poklop, pod ktorým sa skrýva priestor pre USB prijímač. Klzné plochy mi prídu dostatočné a myš vďaka svojej malej váhe (len 80g) kĺže takmer sama. Mal som v ruke aj ľahšie myšky, ale hranie s G Pro Wireless neprináša absolútne žiadnu únavu. Na prednej strane myšky je potom Mikro USB port na nabíjanie. Ide o starší štandard a jedno z drobných negatív myšky, Logitech proste musí so všetkými svojimi produktmi prejsť už na štandard USB-C.

Logitech G Pro Wireless League of Legends Edition sa vyznačuje tmavou, matnou modrou farbou (na fotkách je farba z nejakého dôvodu živšia, ako v skutočnosti) s pozláteným akcentom. Modrá so zlatou išli vždy k sebe a platí to aj v prípade tejto myšky. Zlaté vzory nájdete na hlavných tlačidlách, po oboch stranách a nechýba ani nápis League of Legeds. Logitech k tejto hre vytvoril ešte niekoľko ďalších produktov, napríklad slúchadlá Logitech G Pro X a podložku Logitech G840. Ak by ste si chceli doplniť zbierku.

Čo sa výkonu týka, myši nie je absolútne čo vytknúť. Logitech G Pro Wireless má senzor HERO, jeden z najvýkonnejších a najúspornejších senzorov na trhu. Jeho rozlíšenie sa pohybuje v rozsahu 100-25600 DPI, s maximálnym zrýchlením 40G a rýchlosťou snímania 400 palcov za sekundu.

Senzor a výdrž batérie patria medzi elitu

Myška využíva bezdrôtový prenos LIGHTSPEED od Logitechu, čo znamená odozvu 1ms a polling 1000 Hz. To sú hodnoty, ktoré postačia aj tým najnáročnejším hráčom v najrýchlejších zápasoch. Počas testovania som nezaznamenal ani jedno zaváhanie. Navyše som si všimol, že myš sníma povrch len do výšky zhruba 1 mm. Vďaka tomu sa mi nestávalo, že zaznamenala pohyb aj pri prekladaní myši po vzduchu, ako sa mi to stávalo u konkurencie.

Batéria má podľa papierov výdrž 45-50 hodín s RGB podsvietením (svieti len logo Logitechu), avšak myš bez RGB podsvietenia vám vydrží až 60 hodín. Intenzitu podsvietenia, efekty ale aj nastavenie tlačidiel nájdete ako obvykle, v aplikácii Logitech. Podsvietenie nie je možné si zmeniť priamo na myške, len v aplikácii. V appke kvitujem aj to, že vám zobrazuje, ktorá funkcia koľko energie spotrebuje. Ak si teda znížite polling alebo jas podsvietenia, v appke uvidíte, koľko hodín vám ešte vydrží na jedno nabitie.

Hernú myš Logitech G Pro Wireless League of Legends Edition hodnotím ako skutočne podarenú a vyladenú myš, ktorá uspokojí najnáročnejších hráčov. Vďaka symetrickému dizajnu a vymeniteľným tlačidlám je vhodná pre pravákov aj ľavákov a špičkový senzor HERO zaisťuje bezkonkurenčné snímanie a presnosť. Navyše myš je ľahká a výdrž jej batérie vám nebude robiť starosti. Medzi drobné negatíva patrí len starý Mikro USB port, či prepínač DPI na spodnej strane.

Logitech G Pro Wireless

Dizajn

★★★★★

Softvér

★★★★★

Výkon, funkcie

★★★★★

Logitech G Pro Wireless je špičková herná myš pre pravákov aj ľavákov, v jednoduchom dizajne sa skrývajú tie najlepšie vlastnosti od Logitechu. V prevedení League of Legends navyše pôsobí zberateľským dojmom, zaslúžila by si však modernizačný refresh.

4.7

★★★★★