Mafia-2-Definitive-Edition-CZ-Recenzia

Mafia 2: Definitive Edition - Recenzia

Vynovená verzia Mafie 2 z roku 2010 na moderné konzoly.

V roku 2010 som na Mafiu 2 napísal tak dlhú recenziu, až sa za to hanbím. To boli časy, keď bola núdza o hry s otvoreným svetom a každý klon GTA sa porovnával s GTA. Mafia 2 si našla miesto v našich srdciach aj napriek tomu, že nesplnila pomerne vysoké očakávania. Hra nevyšla v najlepšom technickom stave, na druhej strane, český dabing, nadčasová hrateľnosť a príbeh boli hlavným lákadlom na kúpu.

Dneska je len málo ľudí, čo nehralo Mafiu 2, 2K aj napriek tomu vydáva definitívnu edíciu. Nejde o žiadny remake a obsahuje príliš málo zmien na to, aby sme ju volali remaster. Proste je to Mafia 2 dovlečená na nové konzoly, s drobnými technickými úpravami.

Mafia 2 Definitive Edition prichádza v takmer 44GB balíku, čo je obrovský rozdiel oproti 8GB v pôvodnej hre. Na prvý pohľad, nejaké výrazné zmeny si ani nevšimnete, takže nárast objemu dát pripisujem skôr tomu, že hra priamo obsahuje všetky jazyky dabingu, samozrejme – vrátane českého. So všetkými plusmi, aj mínusmi.

Mesto Empire Bay, ani príbeh Mafie 2 sa nezmenili. Stále si zahráte za Vita Scalettu, ktorý sa po vojne v Taliansku vracia do Ameriky. Kamoš Joe mu dohodí pár prácičiek pre lokálnych mafiánov a Vito sa postupne vypracuje do rodiny. Príbeh nebol zlý ani v origináli a svoje miesto si udrží aj teraz, po rokoch. Vlastne ma príbeh celkom bavil aj dnes, keďže je sprevádzaný originálnymi scénkami, vtipnými hláškami a zaujímavým mixom gameplayu.

Hlášky sú asi hlavným ťahákom príbehu, pretože český dabing je výborný. Nie z hľadiska kvality, ale scenáristicky. Dialógy sú vtipné a typicky české, plné írečitých slov. Prakticky v každej misii som sa znovu zasmial tak dobre, ako pred desiatimi rokmi.

"Máš granát Scaletto? Teď by byla kurva vhodná doba ho použít."

Mínusom tohto dabingu však je – tak ako v pôvodnej hre – že často nesedí so situáciou, alebo s mo-capom. Je vidieť, že dabing bol asi nahrávaný tak, že ani samotní herci nevedeli, kde sa nachádzajú. Chýbajú tam intonačné zmeny napríklad pri jazde v aute, vonku alebo v interiéri. A často sa dialógy prekrývajú, alebo sú slabšie, menej počuteľné. Mnoho krát sa mi stalo, že sa dabing v scéne prehrával len na ľavom zvukovom kanáli a to aj na stereo slúchadlách, aj v 7.1 režime, ktorý hra podporuje.

Technických nedostatkov tu nájdeme viacero. Objekty aj na tak starej hre viditeľne doskakujú a NPC sa občas zaseknú vo dverách. Videl som nejaké videá z Xbox One, na ktorom Mafia 2 Definitive Edition nehrateľne sekala. Tu mohli rozhodne vývojári venovať trochu viac času na optimalizáciu. Našťastie, PC verzia beží ako po masle a ak nemáte počítač z minulého desaťročia, dotlačíte to aj na maximálnych 200fps.

Čo sa v hre zlepšilo? Takmer všetky textúry tvárí vyzerajú lepšie a oveľa detailnejšie, rovnako aj vlasy jednotlivých postáv. Slnečné efekty sú reálnejšie, všetky tiene sú veľmi ostré a vývojári mierne vylepšili aj vodu. Vývojári prekopali textúry ciest, budov aj vozidiel, na ktorých sa v úvode hry zachytáva sneh. Čo mi trochu vadilo je že Definitívna Edícia je trochu presaturovaná a pôvodná Mafia 2 má tak realistickejší nádych. Vývojári rozhodne vylepšili v každej oblasti niečo, ale nie sú to zmeny zásadne meniace grafiku hry.

Mafia 2 mala nadčasovú hrateľnosť, ktorá zabaví aj dnes. Primitívny bojový systém je napokon príjemnou zmenou od všetkých tých dnešných premodernizovaných strieľačiek. Mesto je stále také živé, do rádií vám bude hrať príjemná hudba a jazdenie je zábavné, pričom nechýba ani simulačný režim. Autori azda len zmiernili kritizované správanie policajtov, ktorí vás po novom už nebudú chytať za každú blbosť. A zbavíte sa ich doslova za 5 sekúnd.

Kto čaká nejaký grandiózny remake, alebo remaster, bude asi sklamaný. V zásade je to stará dobrá Mafia 2 na nových konzolách so všetkým vydaným obsahom. Vývojári mierne prekopali textúry a nasvietenie ale tak, aby zachovali ten old-school nádych. Hrá sa to dobre, zabavíte sa na hláškach dabingu a po kampani si v definitívnej edícii zahráte aj tri DLC. Navyše, bolo by nesprávne kritizovať 2K za to, že existujúcim majiteľom Mafia 2 dáva tento remaster zadarmo.

Mafia 2

Hudba a dabing - 9/10

8/10