One Piece Odyssey Launch trailer

One Piece Odyssey - Recenzia

Nové dobrodružstvo nie len pre fanúšikov One Piece.

Musím sa priznať, že One Piece absolútnene nepoznám, nečítal som komixy a nesledoval anime. O existencii značky som ale vedel, však skoro každý rok vyjde nejaká One Piece hra. Naopak, japonské hry si vždy veľmi rád zahrám, aj bez predchádzajúcej skúsenosti. A aj v tomto prípade musím povedať, že ma One Piece Odyssey skutočne očarilo. Až tak, že asi začnem pozerať anime.

One Piece sleduje príbeh Luffyho a jeho partie slamených klobúkov na ceste za pirátskym pokladom. V tejto hre však skupina stroskotá na tajomnom ostrove, na ktorom sa musia postaviť štyrom živelným strážcom. Prišli však o svoje schopnosti a silu a tak musia najskôr prejsť dlhou cestou do minulosti, aby získali späť svoju silu.

Ide o viac-menej tradičné japonské RPG, ktoré vo svojom rozsiahlom príbehu kombinuje objavovanie sveta a ťahové súboje s partiou bojovníkov. V tomto prípade budete síce ovládať len jednu postavu, ale prakticky bude celá partia stále s vami. Vďaka tomu si môžete kedykoľvek prepínať až medzi ôsmymi postavami. Každá z nich pritom pri objavovaní sveta ponúkne nejakú schopnosť a všetky interakcie sú doplnené o ich komentáre.

Tou hlavnou postavou je samozrejme Luffy, priblblý chlapček v slamenom klobúku, ktorého telo sa správa ako guma. Vďaka tejto schopnosti sa dokážete dostať na rôzne vyvýšené miesta, či z diaľky ukradnúť nejaký ten loot. Usopp zase dokáže prakom zostreliť veci z výšky a malý Chopper sa dostane na miesta, kde sa ostatní nedostanú. Partiu uzatvárajú dve krásne ženy s veľkými... prednosťami. Dizajn postáv pre novú hru sa autorom skutočne podaril a One Piece Odyssey vás s nim pripúta lepšie, ako ktorákoľvek manga, či anime.

Príbeh vás zavedie na rôzne miesta na ostrove aj mimo neho. Vďaka spomienkam sa presuniete do momentov známych zo starších dobrodružstiev One Piece, noví hráči budú s nimi poctivo zoznámení. V príbehu tak nie sú žiadne diery, aj keď musím povedať, že občas zachádza až príliš mimo tej hlavnej pointy. Potom sa zdá, že ten rozbeh príbehu je strašne pomalý.

Variabilita prostredí je úctyhodná, od tropického ostrova sa presuniete k ruinám, do dungeonov a jaskýň, cez kasíno až po púšť. Niektoré prostredia sú husto obývané, plné NPC postáv a rôznych príležitostí, iné pôsobia až príliš prázdno. Jedno majú spoločné – čaká vás až príliš backtrackingu v hlavnej línii, ale aj vo vedľajších questov, ktoré vás odmenia. Nehovoriac o tom, že podstatnú časť hry v úvode nemáte možnosť rýchlo cestovať.

Objavovanie sveta vás však odmení vo forme fragmentov a hernej meny pre vylepšovanie postáv. Vďaka fragmentom si môžete vylepšiť a odomknúť nové pohyby v súbojoch pre jednotlivé postavy. Na postavy je možné pridať aj doplnky, vďaka ktorým môžete rapídne zvýšiť obranu, alebo útok každej z postáv. Vďaka tomu si môžete vyskladať geniálny tím bojovníkov, kedykoľvek si zostavu upravovať a meniť ich vlastnosti. Tento mikromanažment tímu mi v hrách extrémne vyhovuje a keďže je v One Piece Odyssey toľko postáv na výber, tých možností je fakt dostatok.

Súboje sú skutočne podarené a to práve vďaka veľkému počtu bojovníkov, ktoré máte k dispozícii. Hra vás takmer nijako neobmedzuje. Na bojisku síce môžete mať len troch bojovníkov, ale v každom ťahu si môžete medzi nimi prepínať poradie a takisto si ich môžete kedykoľvek vymeniť za ostatných piatich, ktorých máte v zálohe.

To je dôležité najmä pre to, že aj nepriatelia majú rôzne zostavy. Proti vám sa postavia nepriatelia náchylní na sečné zbrane, údery päsťou, odolní voči ohňu a tak ďalej. Každý súboj vás teda motivuje, aby ste svoj tím nakombinovali tak, aby ste si vedeli poradiť so všetkými, rôznymi druhmi nepriateľov naraz. Aj preto ma súboje veľmi bavili, nikdy neboli len o stláčaní jedného tlačidla. Najskôr som si prezrel nepriateľov a ich slabé miesta, potom som si poskladal svoj tím a následne som zmenil aj poradie mojich bojovníkov, aby som si s nepriateľmi poradil čo najefektívnejšie.

Musím ale uznať, že súboje sa po čase stanú stereotypnými. A to najmä v prípade, že sa súbojom nebudete vyhýbať (väčšinu máte totiž možnosť proste ignorovať) a budete chcieť grindovať pre odmeny a levely. Hra aj v tomto prípade myslí na hráčov a dáva možnosť ich odohrať úplne automaticky, alebo len zrýchlene – animácie úderov sa prehrávajú 2x tak rýchlo, ako normálne. Aj tak vám dohranie príbehu zaberie úctyhodných 35-40 hodín.

Po grafickej stránke je to taký vyšší priemer. One Piece Odyssey obsahuje nádherné scenérie, v ktorých si máte chuť urobiť screenshot, niektoré interiéry však vyzerajú otrasne. Asi najkrajšie scény sú tie prírodné, kreslená grafika s atmosferickými efektami sa k sebe brutálne hodia. A samozrejme, musím vyzdvihnúť postavy. Sú detailné, pekne animované a skvele dabované. Na ten japonský dabing si rýchlo zvyknete, pripravte sa ale na čítanie anglických tituliek, Odyssey obsahuje poriadnu porciu dialógov. Takže ak máte radi príbehové RPG, One Piece Odyssey vás rozhodne nesklame.

One Piece Odyssey

Grafika - 8.5/10

Gameplay - 8.5/10

8/10

One Piece Odyssey je ďalšie výborné japonské RPG, ktorému som dal šancu a oplatilo sa. Skvelú zostavu charakterov zo sveta One Piece dopĺňajú bohaté možnosti ich úprav, ale aj zábavné súboje. Dojem kazí len nekonzistentný príbeh, či nútený backtracking.