Posledná epizóda

CH Podcast #46 - The Game Awards 2022, Need for Speed Unbound, Xbox zdražuje, Vianoce v redakcii

17. December 2022

Opäť je tu nová epizóda vášho obľúbeného CentrumHer Podcastu! Dnes s malou zmenou, kedy sa vám namiesto Veroniky prihovára Dominik!

Podcastu dominuje téma The Game Awards 2022. Išlo o najväčšiu videohernú akciu roka a preto je len logické, že sme jej venovali toľko času.

Neobišli sme však ani nové Need for Speed Unbound, ktoré si Dominik a Lukáš zahrali, takže sa mali o čom rozprávať. 

Zastavili sme sa aj pri zdražovaní hier pre Xbox. A ako inak, táto debata sa zvrhla na dišputu o Xbox Game Passe (už zase ?)

Takto bude vypadat Arma 4. Bohemia představila Enfusion Engine

První obrázky z next-gen enginu od Bohemia Interactive.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik

16. December 2021

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Takto bude vypadat Arma 4. Bohemia představila Enfusion Engine

Vývojáři z největšího českého herního studia Bohemia Interactive světu oficiálně představili nový herní engine Enfusion. Ten bude tvořit základ jejich budoucích her. Kromě toho, že novým titulům od „Bohemky“ dodá moderní audiovizuální podobu, vyznačuje se engine Enfusion multiplatformností, vylepšenou uživatelskou přívětivostí pro hráče a nadstandardní podporou pro tvůrce módů.

Nový engine Enfusion vzniká v pobočkách Bohemia Interactive v Praze, Brně a v Mníšku pod Brdy již 4 roky (myšlenky na jeho vznik a některé jeho základy však mají své kořeny již v roce 2014) a aktuálně se na něm podílí tým 30 vývojářů. Z pohledu času, investic a lidských zdrojů se jedná o nejdůležitější projekt Bohemia Interactive poslední doby.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Arma 4 engine Enfusion

Arma 4 engine Enfusion

Multiplatformnost a využití moderních technologií

Engine Enfusion je multiplatformní, tedy umožňuje vývoj her jak pro PC, tak pro konzole Xbox a PlayStation. Hráče na PC a Xboxu potěší plná podpora rozhraní DirectX 12. Základem je programovací jazyk C++ s high-level skriptovací nadstavbou s názvem Enforce (OOP skriptovací jazyk, se kterým se mohli hráči setkat již například v DayZ). K renderování jsou využívány shadery psané v jazyce HLSL.

Audiovizuální podoba her založených na novém enginu tak bude držet krok s dobou. Optimalizace využití zdrojů moderních procesorů a grafických karet umožní plynulý chod a stabilitu vykreslovacích frekvencí i při náročných simulacích. Vývojáři své úsilí věnovali také podstatnému vylepšení síťového kódu slibujícímu ještě lepší multiplayerové zážitky.

Enfusion Workbench – všechny vývojářské nástroje pohromadě

Jednou z hlavních předností enginu Enfusion je jeho přehlednost a uživatelská přívětivost pro vývojáře. Díky sadě nástrojů Enfusion Workbench budou moci snadno upravovat atributy vyvíjené hry či modu. Nadšeným komunitním tvůrcům obsahu se do ruky dostanou stejné profesionální nástroje, jaké využívají vývojáři v Bohemia Interactive.

Moduly Enfusion Workbench:

  • World Editor – zde vznikají naše virtuální světy.
  • Particle Editor – editor vizuálních efektů.
  • Animation Editor – editor pro konfiguraci animací postav a objektů.
  • Script Editor – místo pro psaní a ladění skriptů v jazyce Enforce.
  • Audio Editor – editor pro zapojení audio efektů a hudby.
  • Behavior Editor – editor pro definici chování hrou ovládaných postav (AI).
  • Procedural Animation Editor – editor pro jednodušší, herně řízené animace.
  • String Editor – editor pro jazykové lokalizace.
  • Layout Editor – editor pro tvorbu herního uživatelského rozhraní
  • a další.

Workbench je zároveň úzce propojen s backend systémy Bohemia Interactive, včetně vlastního workshopu. Díky tomu slouží jako robustní nástroj nejen pro vývoj, ale i kompozici a distribuci módů pro všechny hry, které na enginu Enfusion běží.

Budoucnost a termín uvolnění pro veřejnost

Vývoj enginu Enfusion dnešním oznámením zdaleka nekončí. Jeho postupná evoluce zůstává hlavní prioritou studia Bohemia Interactive. Samotný engine spolu s nástroji pro vývojáře a uživatelskou dokumentací bude uvolněn pro veřejnost již brzy spolu s první oficiální hratelnou ukázkou jeho předností. Bohemia Interactive prozatím nezvažuje licencování enginu Enfusion vývojářům pro tvorbu jejich vlastních her.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Exkluzívne: ARMA 4 je vo vývoji!

Exkluzívne: ARMA 4 je vo vývoji!

Prekvapenie v českom štúdiu Bohemia Interactive.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Zahraj si COD Modern Warfare 2 multiplayer zdarma

Zahraj si COD Modern Warfare 2 multiplayer zdarma

Otvorený bude až do 19. Decembra.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Battlefield 1 prekonáva vlastné rekordy v počte hráčov, 6 rokov po vydaní

Battlefield 1 prekonáva vlastné rekordy v počte hráčov, 6 rokov po vydaní

Hra je v desiatke najpredávanejších titulov na Steame.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom PC ani Xbox hráči si nemôžu v COD MWII vypnúť crossplay, PS5 hráči áno

PC ani Xbox hráči si nemôžu v COD MWII vypnúť crossplay, PS5 hráči áno

Sony zjavne zaplatilo aj za takúto exkluzivitu.