Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

StarEngine, technológia hier Star Citizen a Squadron 42 od Cloud Imperium Games

Technológia za 600 miliónov dolárov. Star Citizen ukázal dychberúce tech demo

Vývojári z Cloud Imperium Games ukázali, na čom pracujú posledných 13 rokov.

Profilový obrázok autora článku - Marek Jaroš Marek Jaroš

Projekt, ktorý v novodobých dejinách nemá obdoby. Aj tak by sa dal v skratke opísať Star Citizen, ktorý svoju púť začal ešte v roku 2010.

O 13 rokov neskôr a po viac ako 630 miliónoch dolárov vyzbieraných priamo od hráčov sa zdá, že hra konečne dostáva reálne kontúry.

StarEngine, technológia, ktorá poháňa hry Star Citizen a Squadron 42

V pôsobivom tech deme môžeme vidieť ukážky rôznorodých systémov. Od tých najmenších, ktoré sa starajú o stvárnenie ľudských postáv ako je technológia renderingu kože, tetovaní či simulácií oblečenia, až po tie, ktoré sa starajú o stvárnenie celých planét či solárnych systémov.

Squadron 42 Gary Oldman

Kampaň Star Citizen, Squadron 42 je obsahovo hotová. Nové video predstavuje progres

Dychberúce je aj stvárnenie planét, skrz systém fauny a flóry, cez systém riek či zvierat, až po celoplanetárne simulovanie oblakov. Rovnako skvelý je aj streaming dát či technológia, ktorá sa stará o to, že prechod cez mesto, loď či prelet z povrchu planéty až do otvoreného vesmíru je úplne plynulý, bez žiadneho loading okna.

Vo viac ako 24 minútovom tech deme je tých systémov pokrytých toľko, že by to vydalo na niekoľko samostatných článkov. Ak vás čo i len trocha zaujíma videoherný priemysel a technológie, ktoré hry poháňajú, určite si ho pozrite, neoľutujete ani jednu jedinú minútu.

Vývoj hry Star Citizen sa začal ešte v roku 2010, kedy vývojári hru začali vyvíjať na CryEngine 3. V priebehu rokov prešli na Lumberyard, čo je odnož CryEngine od Amazonu, ktorý si technológiu od Cryteku licencoval. 

Dnes sa však zdá, že vývojári nenechali kameň na kameni a engine od základov prepísali. V podstate hra beží na úplne vlastnom systéme, ktorý dnes vývojári označujú ako StarEngine.

Podľa všetkého tak vývojári dokončili základný vývoj všetkých systémov, ktoré v hre chceli mať. Treba už len dúfať, že v najbližšej dobe sa zrýchli tvorba nového obsahu, ktorý bude v najbližších rokoch do hry pribúdať. Hráči sa tak isto môžu tešiť aj na Squadron 42, ktorý ponúkne samostatnú príbehovú kampaň vo svete Star Citizen.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom The Future of Gaming: StarEngine

The Future of Gaming: StarEngine

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Marek Jaroš

Marek Jaroš

The Last of Us, Life is Strange či God of War, to je moje 😄 S Lukášom to na webe ťahám už od roku 2013. Navyše, od mája 2020 ma môžete počuť aj v našom CH Podcaste.

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články