Uncharted: Lost Legacy Recenzia

Uncharted: The Lost Legacy - Recenzia

Standalone hra, ktorá ide po stopách poslednej veľkej hry. Uncharted: The Lost Legacy je znova výborné.

Po vydaní Uncharted 4 sme mysleli, že Naughty Dog túto značku už hodí do vôd minulosti a konečne uzavrie príbeh tejto fantastickej série s Nathanom Drakeom. Príbeh Drakea nakoniec zakončili najlepším možným spôsobom (čítajte našu recenziu U4) no svet Uncharted ponúka množstvo ďalších, tiež zaujímavých postáv. Jednou z nich je aj Chloe Frazerová, ktorá sa objavila už v dvojke, aj trojke.

Vývojári sa tak na základe štvorky rozhodli postaviť rozsiahle DLC s touto postavou, avšak DLC nabralo toľko obsahu, že to nakoniec vydali ako samostatnú standalone hru. Nie je tak nutné vlastniť Uncharted 4, z hľadiska príbehu by som ho však rozhodne doporučoval. Do nového Uncharted: The Lost Legacy totiž putuje aj postava Nadine Rossovej, ktorá sa po boku Chloe vydá hľadať poklady v Indii. Odohráva sa to práve po udalostiach Uncharted 4 a v Lost Legacy sa objaví aj ďalšia, dôležitá postava z hlavnej hry. Takže štvorku najskôr, potom sa vrhnite na toto.

Chloe si vlastne Nadine najme len preto, aby jej robila asistentku a bodyguardku na nebezpečnej ceste. Znova tu máme záporáka, ktorý velí istej vojenskej frakcii a tak v úrovniach hry nebude núdza o prestrelky a súboje. Pri hľadaní legendárneho zlatého rohu Ganéša sa zhruba v sedem-osem hodinovej kampane dostaneme z indických miest do divej prírody. Prostredie tak pripomína staré dobré zabudnuté, zarastené kúty sveta, ktorými nás Uncharted sprevádza už desaťročie.

Titulný obrázok Youtube videa s názvom Uncharted: The Lost Legacy - Launch Trailer

Uncharted: The Lost Legacy - Launch Trailer

Fungovanie medzi postavami je výborné tak ako po ostatné hry. Chloe a Nadine sú spolu prakticky celú hru a vždy si majú čo povedať. Rovnako ako Nathan, aj Chloe zvykne všetko dynamicky komentovať, hoci len prechádzate uzavretým koridorom v džungli, alebo v meste. Konverzácie medzi Nadine a Chloe sú bohatšie o ďalšie riadky dialógov, ktoré môžete sami aktivovať pri vyskočení ikonky a zaznení zvukového signálu. Na tento prvok som často zabúdal alebo mi zvuk proste unikol a tak som rozhodne nevypočul všetko, čo si tieto dve dámy mohli medzi sebou povedať. A tiež si nemyslím, že je s nimi taká zábava ako s Nathanom, ktorý mal ku všetkému vtipnú pripomienku. Chémia medzi dievčatami ale funguje, len sa ich vzťah strašne pomaly vyvíja. Až ku koncu hry a odkrytí nejakých skutočností z minulosti by som povedal, že si konečne „sadli.“

Sexi postavička Chloe, ktorú ovládame je rovnako agilná ako Nathan. Ovládanie je kvalitné, progresívne animácie sa prispôsobujú situácii a nebudete mať nikdy problém so šplhaním, či streľbou. Kamera, či prvky ovládania sa absolútne nezmenili, nechýba dokonca ani lano na šplhanie. Príznačné pre túto sériu sú aj logické hádanky, o tie tu nebude núdza. Dokonca som mal pocit, že rébusov, či environmentálnych hádaniek tu je viac, ako streľby, čo mne osobne vyhovovalo. A čo sa hádaniek týka, aj tu máme slušnú diverzitu – buď si niečo musíte pamätať, alebo mať pozorné oko, alebo myslieť krok dopredu, pričom so všetkým pomáha aj Nadine. Niektoré sú fakt geniálne vymyslené. Medzi nové mechaniky treba zaradiť možnosť otvoriť zámky cez minihru a Chloe si vie po novom vyfotiť zaujímavé miesta na mobil za čo potom získate nejakú tú trofej.

Prostredia Indie sú parádne, hlavne keď už sa dostanete do epických starobylých miest, ktoré uctievali indických bohov. Chrámy sú znova gigantické a vyrazia vám dych. Neuveriteľné, že do vývoja DLCčka investovali dizajnéri a grafici toľko času. Našťastie, na fotenie scenérií aj postáv nechýba foto režim s niekoľkými novinkami. V Uncharted: The Lost Legacy môžete v novom foto režime ovládať už aj výraz tváre, pozíciu slnka na nebi alebo logá. Aj keď s tým slnkom to je diskutabilné, v skutočnosti sa mení len zdroj jedného svetla a to nie je globálne. A nejde nastaviť noc. Inak na mnohých miestach je vidieť, že graficky na Uncharted 4 hra nestačí. Tých miest kde si poviete "sakra to vyzerá dobre" tu je proste menej, ale aj tak je nad štandardom herného priemyslu.

Treba spomenúť, že drvivý obsah hry sa odohráva v jednej masívnej oblasti na juhu Indie. Ide o najväčšiu otvorenú mapu, akú kedy v Naughty Dog vytvorili, takže ju budete voľne brázdiť džípom podobne ako Madagaskar v U4. V tejto mape je ukrytých množstvo ruín a chrámov, ktoré priamo súvisia s príbehom a tiež jeden vedľajší, ktorý vás zabaví zberateľskou úlohou. Džíp sa dá znova využiť na riešenie drobných úloh, konkrétne tie s navijakom. Vedľajšie questy odporúčam plniť, postavy počas nich zvyknú kecať aj o svojom súkromí a vy si predĺžite hranie o hodinku alebo dve.

V multiplayeri potom nájdeme kompletne nový herný mód, kooperačnú časť Survival Arena. Tu si s AI, alebo s dvoma priateľmi môžete zahrať kooperáciu v boji proti vlnám nepriateľov. Medzi vlnami sa naskytnú rôzne druhy objektívov, napríklad pozbierať mince rozsypané po celej tejto kooperatívnej mape. Ak sa rozhodnete hrať survival o samote spolu s AI bojovníkom, nepotrebujete k tomu PS Plus. Samozrejme, kompetetívny multiplayer sa preniesol zo základnej hry, takže tu nájdete 14 máp, 6 herných módov, ranked aj sólo módy a tu už PS Plus nutné je.

Uncharted: The Lost Legacy jednoznačne patrí do rodiny Uncharted. Má všetky kvality poslednej veľkej hry, dokonca Chloe ako hlavnej postave to veľmi sluší. Vývoj vzťahov medzi postavami je pomalší a hlavný záporák je tak generický a nevýrazný, ako to len ide, no vedel by som si s Chloe predstaviť aj ďalšiu hru. Audiovizuálne to už tiež nie je to najlepšie, čo na PS4 v súčasnosti uvidíte, ale predsa to nie je komplet nová hra. Obsahu tu je ale dostatok a len toho kvalitného.

Uncharted: Lost Legacy vyšlo s českými titulkami, hru si kúpte na XGames.sk

Uncharted: The Lost Legacy

8.7/10