WWE-2K22-Recenze

WWE 2K22 - Recenze

Jak dopadlo letošní vydání velkolepé bojové show ? Pojďme se společně podívat

Profilový obrázok autora článku - Jakub Jakub

Herní wrestlingová série WWE se po tříleté pauze vrací zpět na pulty obchodů, a tak je na čase se podívat, jestli pauza hře prospěla a čeho jsme se v letošním díle dočkali. Nutno říct, že poslední díl, tedy WWE 2k20 byl vyloženě průšvih, hra byla zaostalá jak po technické stránce, tak i po stránce obsahu. Jediné, v čem byl poslední díl dobrý, byla simulace televizního přenosu, což je velmi málo. Pojďme se tedy společně podívat, jak se vývojáři s novým dílem vypořádali a zda vyžehlili většinu problémů

Radost z každé rány

Vývojáři po průšvihu posledního dílu důrazně zapracovali na novém enginu a změně ovládání a hře to dost prospívá. Hra totiž díky tomu působí mnohem uvěřitelněji, ovládání není již tolik krkolomné a souboj jako takový vás donutí radovat se z opravdu každé rány. Nejsem žádný profík série, ale pár dílů již za sebou mám a nutno říct, že letošní díl vypadá z mého pohledu zatím nejsložitěji, nejen že jsem se zasekl hned v tutoriálu, kde jsem při instrukcích bránění chvatů a triků málem rozmlátil ovladač, ale i v základním bojovém módu, tedy volném boji, kde si vyberete za koho chcete bojovat, vyberete si soupeře a jdete na věc, jsem hned několikrát za sebou prohrál, i když jen těsně a hra mě tak učila předvídat každý soupeřův krok a zároveň promýšlet moje budoucí chvaty, to vše v celkem vysoké rychlosti, kde není čas na chyby.

Hra vám tedy nejen že nedá nic zadarmo, ale doslova ji musíte věnovat hodně, aby jste byli jakž takž konkurence schopní. To vše podtrhává i velký výběr wrestlingových hvězd, kterých je zatím 150 a jejich vlastní triky a chvaty, kterými jsou tak známí, a které vy můžete využívat ve svůj prospěch. Nechybí ani legendární wrestlingové dvojice jako třeba The Brothers of Destruction, při jejichž nástupu jsem prodělal lehký orgasmus. Vše tedy běží jako na drátkách a i když grafika není zase až takový zázrak a místo vymodelovaných nástupů bych spíše zvolil reálné nástupy natočené při jedné z velkolepých show, stejně mě WWE 2k22 neskutečně baví a nejspíš mě zabaví na stovky dalších hodin.

Reeeeeey Mysteeeeeriooooo!!

Pokud pomineme spoustu a spoustu bojovníků, které si můžeme do zápasů zvolit, je tu přece jenom jeden, který z tohoto výběru jednoduše vyčnívá (i když vzrůstem je nejmenší). Řeč je o jedné z největších legend wrestlingové scény, mexicko-americký bojovník Rey Mysterio. Legenda, kterou jsem zbožňoval jako dítě a jehož plakáty zdobily můj pokoj, je tváří nového dílu WWE a nutno říct, že tato spolupráce funguje velmi dobře. Máte totiž možnost si v módu Showcase projít celou bohatou historii Reye Mysteria přímo v jeho kůži. Jeho nejdůležitější zápasy můžete doslova zažít a k tomu si postupně odemknout celý jeho příběh, který funguje formou rozhovorů se samotnou legendou.

Herních módů je pochopitelně více, z těch nových musím zmínit mód MyGym, ve kterém se chopíte role generálního manažera WWE. Dalším módem, který nemůže chybět, je samozřejmě režim MyRise, ve kterém se chopíte role jednoho z borců, ať už ženského pohlaví, či mužského a razíte své dobrodružství ve světě wrestlingu, příběh je připraveny pro obě pohlaví, pochopitelně.

Vývojáři z 2K si ale pro hráče připravili ještě jednu novinku, kterou je režim říkající si MyFaction. Tento režim je velmi podobný režimu MyTeam ze hry NBA 2k nebo Ultimate ze hry FIFA, i když trošku přepracovaný do WWE. Sbíráte kartičky, dáváte dohromady smlouvy, bojovníky a další věci a v bojích proti ostatním potom sbíráte odměny. Režim jako takový není špatný a to dokonce ani ve hře jakou je WWE, nicméně nedává moc smysl, je totiž vidět, že je to opravdu přímá kopie z NBA, protože v případě karet ve WWE se bojovníci liší jednotlivými hodnoceními a staty a tak musíte v některých momentech použít kartičku s nižším hodnocením, i když v exhibicion modu si můžete zahrát s tou nejvyšší kartou, v NBA to funguje dobře, protože můžete tým vyvažovat legendami a nováčky, ale v WWE to vůbec nedává smysl. Coby herní režim, je to celkem zábavné a dává mi smysl, že ho vývojáři zařadili do nového wrestlingu, ale nejspíš proběhne pár změn, nejlepší možností asi bude uzamknout některé bojovníky pouze do režimu MyFaction, aby dávaly smysl různorodé karty různých bojovníků.

Toho odněkud znám, jo to je....

Jak už jsem zmiňoval, grafická stránka hry není špatná, není to sice nic perfektního, žádný velký luxus nečekejte, dokonce mi přijde, že se grafika zase tak moc neposunula od posledního "problémového" dílu, ale na to v jakých problémech série celkově byla, je to koukatelné. Grafika jako taková se velmi podobá NBA 2k, které je pochopitelně ze stejné dílny, i když grafika virtuálního basketbalu mi přeci jen přijde drobátko promakanější. Nicméně pokud si vezmeme, jaké problémy hra měla, co hra, ale celá série za poslední roky, tak si myslím že ji můžeme menší grafický downgrade odpustit.

Čemu ale vývojáři věnovali větší pozornost bylo vykreslení detailů obličejů jednotlivých bojovníků, grafika obecně za moc nestojí, ale každý z bojovníků je sám sobě v reálu podobný a to jen podtrhuje snahu vývojářů o autentičnost, protože třeba takový The Rock, jako by si z oka vypadl. Zbytek už ale za moc nestojí, arény jsou poměrně jednotvárné, stejně tak fanoušci a jak už jsem zmiňoval, trochu mi v zápasech chybí realičnost ve formě reálných záběrů ze zápasů, myslím tím tedy nástupy, podle mě by zkrátka vypadalo mnohem epičtěji použít reálné záběry z nástupů jednotlivých bojovníků, než když se musíte dívat na nástup vymodelovaného panáka, což v některých případech vyloženě bolí.

A zase ty peníze

Začíná to být už takové menší klišé, ale zase a opět jsme u toho, peníze, 2k je sice poněkud známá tím, že si u her po zaplacení plné ceny můžete ještě dokoupit věci za další peníze, nebo si zaplatit Season pass, je to dnes moderní nejen u těchto vývojářů a vlastně proti tomu nic nemám, přece jen, v rámci gamepassu přijde do hry dalších 28 bojovníků, mezi nimiž budou třeba Logan Paul nebo Machine Gun Kelly (ano, je to trošku bizár), ale že i do WWE přijde systém nakupování kartiček za reálné peníze, to si myslím že je trošku moc, nicméně vývojáři slíbili a nemám to ještě kompletně otestované, že všechno ve hře půjde odemknout hraním, tak uvidíme, nicméně tohle jde i ve hře FIFA a sami si dejte ruku na srdce v jakém stavu FIFA Ultimate je.

WWE 2K22 rozhodně má smysl, nejen pro fanoušky kvalitního wrestlingu, ale i pro fanoušky bojových her, pauza se na sérii velmi kladně podepsala a velmi ji prospěla a tak co se poměru cena/výkon týče, nedá se novému přírůstku v sérii WWE moc vytknout, protože slovy klasika "Za hodně peněz, dostanete hodně muziky".

WWE 2K22

Online - 8/10

8/10