Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Zrušená hra Blizzardu bola vo vývoji šesť rokov

Ešte dva roky dozadu naberala na obrátkach.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik
Blizzard Odyssey

Microsoft včera urobil masívne čistky v štúdiách Activision Blizzard a tri mesiace po prevzatí štúdií Activisionu prepustil 1900 zamestnancov. Ide o proces konsolidácie biznisu a spájanie s Microsoftom, o prácu však prišiel naraz veľmi veľký počet ľudí. 

Microsoft rozpustil aj tím, ktorý pracoval na úplne novej značke, známej ako Odyssey. Táto hra bola vo vývoji už šesť rokov. V roku 2022 navyše Mike Ybarra, vtedajší riaditeľ Blizzardu oznamoval, že projektu zdvojnásobuje počet ľudí. 

Hra od veteránov World of Warcraft mala hrateľne pripomínať Minecraft a Rust. Proste survival, open-world adventúra s RPG prvkami. 

Odyssey však trpel veľkými technickými problémami. Najskôr museli vývojári prejsť z Unreal Engine na vlastný Synapse engine, pretože v Unreali nemohli dosiahnuť 100 hráčov na jednom serveri.

To však spôsobilo, že v Synapse mali ešte viac komplikácií, ktoré nedokázali rýchlo vyriešiť. Grafici tak radšej pokračovali v dizajnovaní hry v Unreal Engine, aj keď vedeli, že sa ich assety možno nikdy nepoužijú.

Ybarra v Novembri na BlizzCone ešte dúfal, že Microsoft im dovolí vrátiť sa späť na Unreal Engine a dokončiť vývoj. Že im Microsoft dá voľnú ruku aj pri výbere technológie. V minulosti takéto niečo museli schvaľovať riaditelia a rada spoločnosti, čo sú viac menej akcionári. 

V skutočnosti Microsoft vyhodnotil, že Odyssey má do vydania ešte ďaleko a engine Synapse je nepoužiteľný pre produkciu videohry. Už ani samotní vývojári neverili, že hru dokážu dokončiť do roku 2026.

Microsoft logo

V herných štúdiách Microsoftu nastalo obrovské prepúšťanie

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom SPRÁVA DŇA: Microsoft Xbox kupuje Activision, Blizzard a King

SPRÁVA DŇA: Microsoft Xbox kupuje Activision, Blizzard a King

Najväčšia akvizícia v histórii herného priemyslu.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Blizzard hry prichádzajú na Steam! Prvou z nich je upadajúci Overwatch 2

Blizzard hry prichádzajú na Steam! Prvou z nich je upadajúci Overwatch 2

Klesajúca popularita hry potrebuje oživenie.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Spencer dal Blizzardu zelenú, nech o ďalších hrách rozhoduje nezávisle

Spencer dal Blizzardu zelenú, nech o ďalších hrách rozhoduje nezávisle

Budú mať viac voľnosti.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Phil Spencer sa chystá oživiť značku StarCraft

Phil Spencer sa chystá oživiť značku StarCraft

Po prevzatí Activision Blizzard, Microsoft odklepne nový Starcraft.

Najpopulárnejšie hry