Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Jeden šéf PlayStationu je proti live-service hrám, druhý ich obhajuje

Jeden je hráč, druhý ekonóm.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik
PlayStation Bungie Logos

Zdá sa, že v PlayStatione ešte nemajú celkom jasno, akým smerom sa bude ekosystém uberať. Sony momentálne rozhadzuje siete na všetky strany a preto skupuje štúdiá na portovanie PC hier či na vývoj multiplayerových live-service titulov. Štúdio Bungie kúpili minulý rok za 3,6 miliardy dolárov

Zároveň Sony chystá minimálne desať televíznych projektov, či už ude o seriály, alebo filmy podľa značiek PlayStationu. Celé to potom vedie k diverzifikácii produktov a platforiem, na ktoré značky PlayStation prichádzajú. 

Sony má v príprave až dvanásť live-service hier, ktoré chce vydať do Marca 2026. To je viac, ako majú oznámených singleplayerových hier. Prezident svetových štúdií PlayStationu, Shuhei Yoshida však nesúhlasí s dominanciou live-service hier na trhu. 

Sony PlayStation Studios

O pár rokov bude na PlayStation vychádzať viac live-service hier, ako príbehových

"Určite nechcete vidieť, že top 10 hier je každý rok takmer rovnakých, všetky hry sa potom stávajú live-service hrami," povedal pre Guardian. "To by bola pre mňa trochu nuda."

Naopak, šéf PlayStation Studios, Hermen Hulst produkciu live-service hier obhajuje. 

„Chápeme konkurenčné prostredie, ktoré tu existuje, a časovú investíciu od hráčov, ktorú poskytujú live-service hry,“ povedal pre GI.biz

„Existuje riziko, že o ‚live-service‘ hovoríme všeobecne - akoby išlo o jeden žáner alebo dokonca o jeden obchodný model. Štúdiá PlayStation vyrábajú množstvo hier, ktoré by sa dali označiť ako „live-service“, ktoré sa zameriavajú na rôzne žánre, rôzne plány vydávania a v rôznych mierkach.

„Tiež vytvárame hry pre rôzne publikum a verím, že sa nám podarí vytvoriť svety a príbehy, ktoré fanúšikovia PlayStation milujú.“

Sony v priebehu 18 mesiacov kúpilo tri štúdiá dedikované pre produkciu live-service hier. Známy je však len multiplayerový projekt The Last of Us, či prvá hra štúdia Haven. Unikli však už aj zábery z Horizon MMO. 

Horizon Series

Z Horizonu bude MMORPG, hru podľa informácií vyvíja NCSoft

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (1)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Najpopulárnejšie hry