Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Prečitaj si list, ktorý Todd Howard poslal všetkým v Microsofte, Xboxe a Bethesde

K príležitosti vydania Starfield.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik
Todd Howard Starfield

Dnes je pre Xbox, Microsoft a Bethesdu veľký deň. Večer o 18:00 sa dozvedia, ako v recenziách dopadne ich nová Xbox exkluzivita Starfield. Najočakávanejšia Xbox a PC hra roka, najväčšia hra, akú kedy Bethesda vytvorila a hra, ktorá môže vystreliť Xbox ale aj predplatné Game Pass do vesmíru.

K tejto príležitosti Todd Howard, stvoriteľ hier The Elder Scrolls, Fallout a Starfield, napísal email všetkým zamestnancom v Microsofte, Xboxe a Bethesde. Legendárny herný dizajnér sa v ňom poďakoval všetkým, s ktorými mohol na projekte Starfield spolupracovať. Poďakoval menovite niekoľkým osobnostiam, napríklad Philovi Spencerovi či tímu na personálnom oddelení, ktorí štúdio dokázal podržať aj cez pandémiu Covidu.

List od Todda Howarda bol získaný a zverejnený na WindowsCentral, my vám ho prinášame preložený v celom znení:

Todd Howard, riaditeľ vývoja Starfield

Zaklopal som na dvere Roberta Altmana. "Máš pár minút?"

"Jasné."

Bol začiatok roka 2013, vyvíjali sme Fallout 4 a Skyrim sa stále tešil obrovskému úspechu. Bol som tam, aby som mu predstavil našu ďalšiu hru. Nemalo to byť pokračovanie našich súčasných hier (tváril sa znepokojene), ale veľkolepé vesmírne RPG a naša prvá nová IP za viac ako 25 rokov (tváril sa zvedavo). Mala sa zaoberať stvorením a hľadaním nášho miesta vo vesmíre (mierne žmurknutie). Preskúmali by ste galaxiu spôsobom, aký dokážu len videohry. A volala by sa Starfield. (Úsmev)

"To znie fantasticky."

Robert by bol úplne prvý, kto by nám veril, bez ohľadu na situáciu. Naša cesta k vytvoreniu Starfieldu by bola dlhá a kľukatá, na ktorej sme vytvorili aj ďalšie hry (Fallout 4, Skyrim SE, Fallout Shelter, Skyrim VR, Fallout 76, opäť Skyrim...). Počas hlavného vývoja v rokoch 2020 až 2023 došlo v našich životoch k obrovským zmenám. Globálna pandémia, Robertov odchod a to, že sme sa stali súčasťou Xboxu.

Je neuveriteľné, že sa tento týždeň konečne začína vydávať hra Starfield. Existuje len preto, že všetci ostatní verili rovnako. Už desaťročia nás podporujú všetci v spoločnosti ZeniMax, všetci odvádzajú svoju doteraz najlepšiu prácu. Osobitná vďaka patrí našim vydavateľským tímom, ktorých cieľom nebolo vytvoriť len ďalšie vydanie, ale niečo, čo by zaujalo mysle a inšpirovalo hráčov na celom svete. A našim partnerom v oddelení kontroly kvality, ktorí mali ťažkú úlohu testovať hru, v ktorej sa môže stať (a stane) čokoľvek. A vďaka Jamiemu Lederovi a našim tímom administrátorov/HR, ktorí všetkých podporovali počas najnáročnejších rokov, akým ktokoľvek z nás čelil.

A samozrejme, je tu aj Phil Spencer. Jeho podpora každej hre a každému hráčovi bola neochvejná a tvrdá. Vstup do Xboxu nás zblížil s mnohými, s ktorými sme spolupracovali viac ako 20 rokov. Neviem si predstaviť lepšie miesto na tvorbu hier, kde by sa mohla rozvíjať rozmanitosť štúdií, tvorcov a hier. Túto podporu nám poskytol celý tím vedenia Xboxu a všetky oblasti vydavateľstva a podpory vývojárov. Osobitné poďakovanie patrí kúzelníkom z ATG, ktorých kúzla a zaklínadlá pomohli k tomu, že táto hra je našou najvýkonnejšou.

Najdôležitejší je tím, s ktorým pracujem v hernom štúdiu Bethesda. Je to neuveriteľné požehnanie byť každý deň obklopený toľkými talentovanými a inšpiratívnymi ľuďmi. Takéto momenty vás prinútia zamyslieť sa späť. Niektorí z nás sú spolu už desaťročia, niektorí sa pridali nedávno, ale všetkých spája rovnaké nadšenie. Nemohol by som byť hrdší na ich pokračujúce odhodlanie vytvoriť niečo skutočne výnimočné.

Na záver patrí obrovská vďaka vám všetkým v rodine Xbox a Bethesda. Vaše nadšenie a povzbudenie pre nás znamenali celý svet. Vytvorenie tejto hry bolo jednou z najnáročnejších a najvzrušujúcejších skúseností našej kariéry - cesta, na ktorú nikdy nezabudneme. A keďže sa blíži koniec tejto kapitoly, odovzdávame ju aj vám. Každý z vás dostáva možnosť hrania s predčasným prístupom a môže začať hrať už tento piatok, 1. septembra, ale keďže je to jeden globálny čas, v skutočnosti môžete hrať už vo štvrtok večer (Vďaka, Nový Zéland!). Dúfame, že budete mať príležitosť si Starfield zahrať a že vaša cesta bude rovnako obohacujúca ako tá naša.

Všetko najlepšie všetkým,

Todd

Starfield Key Art

Všetko, čo potrebujete vedieť o Starfield pred vydaním

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Takto znie hudba zo Starfieldu v podaní Londýnskeho symfonického orchestra

Takto znie hudba zo Starfieldu v podaní Londýnskeho symfonického orchestra

Vypočujte si nádherný záznam hodinového koncertu.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Starfield recenzie potvrdili očakávané, Bethesda má ďalší hit

Starfield recenzie potvrdili očakávané, Bethesda má ďalší hit

Aj keď hodnotení 10/10 nie je toľko, koľko ľudia (zrejme) očakávali.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Starfield dostal nový epický trailer

Starfield dostal nový epický trailer

Fallout vo vesmíre.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Hráči si módujú Starfield tak, aby vyzeral ako PlayStation 5 hra

Hráči si módujú Starfield tak, aby vyzeral ako PlayStation 5 hra

Starfield mal byť rajom pre moderov. A veru, hru si viete prispôsobiť podľa svojich predstáv.

Najpopulárnejšie hry