Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Ubisoft predstavil umelú inteligenciu pre NPC, s ktorými sa môžete rozprávať

Ďalšie využitie AI v Ubisofte.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik
Ubisoft NEO NPC

Francúzsky vydavateľ Ubisoft presne pred rokom oznámil, že vo svojich štúdiách začne využívať AI nástroj Ghostwriter. Ide o nástroj, ktorý scenáristom a dizajnérom pripraví náhodné texty pre NPC postavy, ktoré obývajú herné svety. To sú také tie náhodné texty a konverzácie, ktoré nemajú dopad na hráča, ale herný svet vďaka nim pôsobí živšie. 

Viac o generatívnej AI pre texty a dialógy NPC postáv si môžete prečítať tu. 

Ubisoft už má vlastný AI jazykový model pre NPC postavy

Dnes však firma predstavila ďalší nástroj, ktorý sa chystá využívať v hrách. Projekt nesie názov NEO NPC a využíva GenAI na generovanie odpovedí priamo hráčovi.

Znamená to, že s NPC postavami v hre sa budete môcť rozprávať cez mikrofón rovnako, ako so živým človekom. NPC postavy v hre budú vedieť odpovedať na akékoľvek otázky v medziach inteligencie a znalosti, ktorá im bude predurčená. 

Tento jazykový model bol vytvorený v spolupráci s Nvidiou, ktorá nedávno predstavila Autio2Face.

nvidia-ace-for-games-kairos-demo-screenshot-001

Nvidia ukázala budúcnosť konverzácie s NPC postavami cez AI

Postavy však nevytvára umelá inteligencia. Navrhuje ich dizajnér a scenárista. Ten im vytvorí charakter, príbeh, štýl konverzácie a určí znalosti o svete, následne umelá inteligencia začne generovať odpovede podľa charakteru postavy. Scenáristi potom môžu správanie NPC postáv ďalej vylepšovať. 

Vývojári zároveň pracujú na nastavení obmedzení pre NPC postavy. Napríklad filtre toxicity, urážky, či ignorovanie nevhodných otázok. Ak napríklad hráč bude NPC postavu neustále urážať, postava prestane spolupracovať a odpovedať. 

Kedy sa tento prototyp dostane do reálnych hier, zatiaľ nevie ani samotný Ubisoft. Práca s AI však napreduje takou rýchlosťou, že by sme sa toho mohli dočkať už o menej ako dva roky.

Titulný obrázok Youtube videa

SIMA AI companion in videogames_093853

Google vyvíja AI spoločníka SIMA, ktorý vám v hre bude skutočne rozumieť

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Najpopulárnejšie hry