Posledná epizóda

CH Podcast #GamesCom Špeciál - Prvý deň, Opening Night Live

23. August 2023

V dnešnej epizóde nahrávanej v bojových podmienkach hotelovej izby vám Lukáš a Marek porozprávajú o tom, ako vyzerá developerská konferencia či rozostavané výstavisko v Kolíne.

A taktiež preberú to najzaujímavejšie z Opening Night Live, ktoré bolo doslova prepchaté skvelými hrami.

Sony odložilo polovicu zo svojich dvanástich chystaných live-service hier

Plán stať sa priekopníkom online hier im nevychádza.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik Lukáš Kanik
Marathon Game Wallpaper

Ani po kúpe Bungie za 3,6 miliardy amerických dolárov sa firme Sony nedarí naštartovať biznis s live-service hrami, ktorý im v portfóliu tak veľmi chýba. Sony je totiž firma, ktorá popularitu konzol PlayStation vybudovala na singleplayerových exkluzivitách, tie však po vydaní nikto nekupuje a negenerujú zisk. 

Preto sa Sony pred rokmi zaviazalo, že bude tlačiť na produkciu live-service hier, teda multiplayerových titulov, do ktorých aj po vydaní môže pumpovať obsah a monetizovať ho. Práve s tým malo pomôcť štúdio Bungie, ktoré má potrebné know-how. Napriek tomu sa Bungie otriasa v základoch a štúdia zasiahla vlna prepúšťania.

PlayStation Bungie Logos

Sony chcelo zamestnancom Bungie vyplácať milióny dolárov, teraz ich prepúšťa

Bungie pritom tento rok oznámilo úplne novú hru, Marathon. Mala to byť jedna z dvanástich chystaných live-service hier od PlayStationu.

Sony na poslednej prezentácii pre investorov však upustilo od svojich plánov. Firma potvrdila, že odkladá až šesť z chystaných dvanástich online projektov, ktoré mali vyjsť do roku 2026. Dnes do roku 2025 chystá vydať len šesť z nich.

Vedenie Sony poznamenalo, že je to výsledkom interného hodnotenia týchto hier štúdiom Bungie. Práve kvôli Bungie mal byť nedávno pozastavený aj projekt The Last of Us Factions. Dokonca sa špekulovalo o zrušení hry. Podľa slov vedúceho vývoja však Naughty Dog na hre stále pracuje. Je však otázne, či sa ide celé Sony spoliehať na jedno štúdio, ktoré má na trhu jednu hru.

Medzi najlepších producentov live-service hier dnes patria Epic Games, Electronic Arts, Activision Blizzard, Valve a Microsoft.

PlayStation Bungie Logos

Jeden šéf PlayStationu je proti live-service hrám, druhý ich obhajuje

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Profilový obrázok autora článku - Lukáš Kanik

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza

Zobraziť komentáre (0)

Komentáre

Na pridávanie komentárov musíš byť prihlásený

Súvisiace články

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Sony nevníma Xbox Game Pass ako rivalitu

Sony nevníma Xbox Game Pass ako rivalitu

Riaditeľ Sony sa vyjadril, že „Firma nevníma Xbox Game Pass ako rivalitu“.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Deň 2.: Ďalších 10 zaujímavosti z aktuálneho súboja FTC vs. Microsoft na súde

Deň 2.: Ďalších 10 zaujímavosti z aktuálneho súboja FTC vs. Microsoft na súde

Súboj medzi FTC a Microsoftom pokračoval druhým dňom. A opäť máme čo rozoberať.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom Sony do Apríla 2025 nevydá na PS5 žiadne pokračovanie známej značky

Sony do Apríla 2025 nevydá na PS5 žiadne pokračovanie známej značky

Nečakajte žiadny sequel.

Titulný obrázok pre článok s nadpisom ŠOK! Sony kvôli fixke omylom odhalilo tajné dokumenty!

ŠOK! Sony kvôli fixke omylom odhalilo tajné dokumenty!

Pohľad na tajomstvá spoločnosti Sony.

Najpopulárnejšie hry